1

Onderwerp: ook maar ff voorstellen

Hoi allemaal,

Mijn naam is Natasja en ik ben 36 jaar. Ik ben getrouwd en moeder van 2 geweldige kids.

Ik ben al een hele tijd van plan om iets met taartdecoratie te gaan doen. Ik heb veel van dit soort taarten gezien en wil dat zelf ook graag leren.

Ik heb dus nog nooit een taart gemaakt op deze manier.
Ik weet niet of ik nou het beste eerst een workshop kan volgen of het gewoon eens moet proberen.

Dus vandaar dat ik me hier heb aangemeld.

Ik wil graag weten hoe jullie zijn begonnen en welke materialen/gereedschappen je als beginneling het beste aan kan schaffen.

Groetjes Natasja

Groetjes Natasja,

Re: ook maar ff voorstellen

hoi natasja

welkom hier, je hebt de plek gevonden waar je heel veel kan leren...
ik ben zelf ooit (5 jr geleden ofzo) begonnen doordat ik een soort bruidstaart zag in een blad met de receptjes erbij. springvormen en koekjesuitstekers had ik al wel... met marsepein. van afsmeren had ik nooit gehoord laat staan van het stutten van de verschillende lagen. de resultaten vind je hier...
http://www.mijnalbum.nl/Album=UIPC46X3
ook toen was ik al wel trots op mijn taarten. bakte zulke dingen eigenlijk alleen voor de verjaardagen maar toen kwam ik hier terecht, ergens augustus vorig jaar denk ik toen er weer een taart moest komen! sindsdien is het hek van de dam en zie ik iedere dag weer nieuwe hebbedingetjes, ben met fondant aan de slag gegaan en heb me wat meer verdiept in het strakker krijgen van de taart wat ik nog altijd het meest tijdrovende van de hele taart vind.
ik was echt overdondert door alle info hier en heb me dagen helemaal suf gelezen en me vergaapt aan al die geweldige taarten die hier dagelijks op het www gezet worden...  iedere taart leer je iets bij.... heel veel plezier!

liefs marieke

3 Laatst bewerkt door Natasja22 (10-03-2010 12:20)

Re: ook maar ff voorstellen

mariekepieke schreef:

hoi natasja

welkom hier, je hebt de plek gevonden waar je heel veel kan leren...
ik ben zelf ooit (5 jr geleden ofzo) begonnen doordat ik een soort bruidstaart zag in een blad met de receptjes erbij. springvormen en koekjesuitstekers had ik al wel... met marsepein. van afsmeren had ik nooit gehoord laat staan van het stutten van de verschillende lagen. de resultaten vind je hier...
http://www.mijnalbum.nl/Album=UIPC46X3
ook toen was ik al wel trots op mijn taarten. bakte zulke dingen eigenlijk alleen voor de verjaardagen maar toen kwam ik hier terecht, ergens augustus vorig jaar denk ik toen er weer een taart moest komen! sindsdien is het hek van de dam en zie ik iedere dag weer nieuwe hebbedingetjes, ben met fondant aan de slag gegaan en heb me wat meer verdiept in het strakker krijgen van de taart wat ik nog altijd het meest tijdrovende van de hele taart vind.
ik was echt overdondert door alle info hier en heb me dagen helemaal suf gelezen en me vergaapt aan al die geweldige taarten die hier dagelijks op het www gezet worden...  iedere taart leer je iets bij.... heel veel plezier!

Wow...geweldig om te zien hoe je taarten steeds een beetje beter worden!

Ik ervaar het net zo...ben ook overdonderd door alle info die hier op me af komt....ik heb zoveel vragen en weet eigenlijk niet zo goed waar ik die precies kwijt kan.

Ik hoop hier mijn draai een beetje te vinden en veel tips en reacties te krijgen.

Groetjes Natasja,