1

Onderwerp: 3 aparte cakes i.p.v. vierkante taart?

Voor een vriendin wil ik een "doos met bonbons maken". Ik heb hiervoor een vierkante chocoladetaart nodig die ik bekleed met creme ganache van pure chocolade. Tegen de zijkanten van de taart komen repen pure chocolade en boven op de taart komen bonbons en truffels.
Probleem is alleen dat ik vandaag op pad ben geweest voor een vierkant bakblik, maar dat ik hem nergens aan kon komen (niet bij Hema, niet bij Blokker, niet bij Action). Nu heb ik maar 3 kant en klare cakes gehaald (helaas zonder chocolade) . Ik had natuurlijk 3 chococakes kunnen bakken, maar heb daar te weinig tijd voor.
Nu mijn vraag: Lukt het op deze manier ook? Ik kan natuurlijk de cakes naast elkaar leggen, maar hoe vul ik dan de "kiertjes" op?

Groetjes Antoinette
"Of het gaat goed, of ik leer."

2

Re: 3 aparte cakes i.p.v. vierkante taart?

Nog even: zou ik de cakes dan ook doorsnijden en vullen met slagroom en evt. chocoladepasta?

Groetjes Antoinette

3

Ja hoor, de kiertjes kun je gewoon opvullen met botercreme ofzo :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Als je ze gewoon tegen elkaar aan legt krijg je geen kiertjes toch? Gewoon goed tegen elkaar aanduwen. Vullen met slagroom en pasta kan prima..wordt alleen wel machtig als je er ook nog ganache overheen doet.

Bij de bijenkorf verkopen ze fijne vierkante bakvormen trouwens!

5

Bij de xenos ook :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6 Laatst bewerkt door jolanda80 (09-03-2010 15:54)

als je de middelste cake op z'n kop er tussen legt heb je zo goed als gen kieren wat je wel heb smeer je dicht met botercreme.

7

jolanda80 schreef:

als je de middelste cake op z'n kop er tussen legt heb je zo goed als gen kieren wat je wel heb smeer je dicht met botercreme.

Dank je! Dat ik daar zelf niet opgekomen ben :rolleyes:

Groetjes Antoinette

8 Laatst bewerkt door djehr (09-03-2010 16:43)

jolanda80 schreef:

:Y  :Y  :Y  :Y  Dat was ook het eerste wat ik dacht  :lol:

En eventueel nog een extra cake waar je aan beide kanten over de lengte een rechte plak vanaf snijdt zodat je deze tegen de schuine zijkanten kan plakken en dan heb je echt een rechte cake.

Overigens hebben ze bij Xenos vierkante springvormen... ;)

9

Misschien een tip voor de volgende keer:
Ik gebruik een vierkante ovenschaal, Prima resultaat

vierkante bakblikken zijn heel betaalbaar bij de chinese supermarkt/winkel te koop.