1

Onderwerp: marsepein 1:2

Hallo Allemaal,

Welke marspein is nu het beste voor het bekleden van een taart. Bij een start pakket zit marsepein van 1:2. Maar de workshop die ik heb gedaan daar hadden we marsepein van 1:3.

Wat is nu het beste of maakt het niet zoveel uit.

Ben nieuw hier en heb pas 1 taart gemaakt bij de workshop. Vind het echt super leuk om te doen dus heb ik een startpakket besteld.

Groetjes Martina.

2 Laatst bewerkt door djehr (09-03-2010 17:21)

Re: marsepein 1:2

Het is ook een kwestie van smaak. De 1:2 marsepein (1 deel amandelen en 2 delen suiker) heeft de beste kwaliteit, maar is wat slapper dan de 1:3 en de 1:4 van de webshop. Persoonlijk gebruik ik altijd 1:2. Maar heel veel mensen hebben liever de 1:3 (1 deel amandelen en 3 delen suiker) of de 1:4 (1 deel amandelen en 4 delen suiker). Deze zijn ook makkelijker verkrijgbaar. De 1:2 vind je meestal alleen bij bakkers en bij de olen. Vaak is deze dan door de hogere kwaliteit ook wat duurder.

3

Bedankt voor je reactie. Dus deze is wel geschikt voor bekleden van taarten en niet alleen voor boetseren(dat had ik nm ergens op gevangen).
Groetjes Martina.

4

Ik ben het niet helemaal eens met Desirée dat 1:2 per definitie de beste kwaliteit is, het heeft wel de meeste amandelen in verhouding tot de 1:3 en 1:4 en is dus duurder vanwege de amandelen (noten zijn duurder dan suiker ;) )

Qua rolkwaliteit is 1:3 of 1:4 vaak handiger om over een taart te doen; wat smaak betreft is het heel persoonlijk. Wat uitrollen en taart bekleden merk ik geen verschil tussen de 1:3 en de 1:4, tijdens workshops gebruik ik 1:4 of rolfondant.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik sluit me bij Marianne aan, het is dan nog geen rolkwaliteit en dat heb je nodig om te bekleden.

Groetjes Melanie