1

Onderwerp: Help met RegalIce rolfondant

Hallo allemaal. Hier een beginner met het bakken en decoreren van taarten. gister een taartje gemaakt en bekleed met wite RegalIce rolfondant dit ging prima voor de eerste keer stond helemaal versteld. dus vandaag met goede moet aan taart 2 begonnen en dacht laten we een uitdaging proberen en de fondant te gaan kleuren ook dit ging prima. maar toen kwam het probleem toen ik het uit ging rollen bleef deze steeds plakken ondanks de poedersuiker. na 3 x opnieuw proberen uit te rollen werd de fondant stug en toen ik het over de taart probeerde te leggen brak het. help wat doe ik verkeerd.

(ben nu al verslaafd partner wordt al gek :P eetkamer tafel licht vol)

groetjes coolcup

2

Re: Help met RegalIce rolfondant

Ok,.. een paar vraagjes

*Waarmee heb je de fondant gekleurd? (dus niet welke kleur maar welk product)

*Draai je je fondant een kwartslag tussen het rollen door? (ik ga max 3x met mijn rolstok over het fondant en draai dan weer een kwartslag)

*Strooi je ook tussen het rollen door poedersuiker onder je fondant? (fondant neemt het poedersuiker op, en er moet wel voldoende onder blijven liggen om te zorgen dat het niet plakt)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik laat na het kneden mijn fondant altijd even liggen (ingepakt in folie). Door het kneden wordt het zacht (en plakkerig).

4

dankje voor het antwoorden. ik ben gelijk begonnen naar het kleuren dat zal het probleem zijn. dus idd eerst maar kleuren en dan wachten. ben gewoon te ongeduldig geweest

5

Uitrollen tussen 2 laagjes bakpapier helpt ook!!  :Y

6

Ik kleur altijd minstens een avond voordat ik de fondant nodig heb. Van kleurstof, ook al gebruik je de goede gel, kan fondant soms nog best plakkerig of slap worden en met een nachtje rusten komt dat weer helemaal goed. Voordeel is ook dat het altijd nog wat doorkleurt (fondant wel minder dan marsepein) en je zo goed kunt checken of de kleur degene is die je uiteindelijk wilt hebben.