1

Onderwerp: hoe verhoudingen recept biscuit verhogen?

Ik heb dit recept voor 23 cm maar hoe/met hoeveel kan ik de verhoudingen verhogen?

Hierbij het recept voor een ronde bakvorm 23 cm.

5 eieren
150 gr. suiker
1 zakje vanille suiker

125 gr. bloem
25 gr. maizena
een snufje zout

Alvast bedankt

Re: hoe verhoudingen recept biscuit verhogen?

Hoi,

Ik doe het altijd op deze manier, dit is ook makkelijk als je vorm er niet bij staat.
Je kunt ook een berekening maken voor de hoeveelheid beslag dat je nodig hebt: Vul je vorm voor 2/3 met water, deel dat getal door 350 = een getal. Per ei heb je 66 gram biscuitmix nodig.

Bijv: 1500:350=4,28 = 4,5 eieren (5 eieren). 4,5 x 66= 297 (300) gram biscuitmix.

Maar je bedoelt voor biscuitmix maar ik bedoel met bloem en suiker en maizena in ieder geval bedankt. :D

4

Heel makkelijk per ei 30 gram suiker en 30 gram bloem (of 25 gr bloem en 5gr maizena)
En de hoeveelheden per vorm is denk ik gokken, ik gebruik voor de 20cm ronde vorm (10 cm hoog) 5 eieren en voor de 20x20 (7.5cm hoog) ook 5 eieren.

Groetjes Melanie

Doosch schreef:

Heel makkelijk per ei 30 gram suiker en 30 gram bloem (of 25 gr bloem en 5gr maizena)
En de hoeveelheden per vorm is denk ik gokken, ik gebruik voor de 20cm ronde vorm (10 cm hoog) 5 eieren en voor de 20x20 (7.5cm hoog) ook 5 eieren.

ok superbedankt ga het meteen uitproberen

6

Hoi,

Volgens mij moet je gewoon even meten wat de inhoud is van je vorm. Gaat er bijv. 2 liter in dan moet je 4 eieren gebruiken. Dus per halve liter 1 ei. En dan per ei 30 gram suiker en 25 gram bloem en 5 gram maizena.

Succes!!

Groetjes Gerien

7

Ik heb thuis een recept voor een biscuitcake voor een taart van 20 cm doorsnede. Als ik dan de vorm van 24 cm gebruik, vermenigvuldig ik alles met 1,6. Ik weet alleen niet meer hoe ik dit ook berekent heb.
Volgens mij heb ik de oppervlakte van de vormen met elkaar vergeleken; opp cirkel = pi x straal^2. Met deze regel zou je alle het voor alle vormen kunnen berekenen.
Succes

8

ik doe het net als grietje.

Groetjes, Dorothea.