1

Onderwerp: ervaring gekookte marsepein of zelf marsepein maken ?

hoi allemaal,

Ik wil zelf graag mijn marsepein maken waar ik ook mee kan bekleden. De marsepein die ik tot nu toe gemaakt heb is hiervoor veel te grof (met makmachinientje op mixer gehakt). Weet iemand hoe je amandelen zo fijn kan malen/hakken/vijzelen (duidelijk geen idee :s) dat je er rolmarsepein van kan maken ?

Oh, en nu ik toch bezig ben  ;) heeft iemand ervaring met gekookte marsepein ? Ik heb het recept van deze site gehaald http://www.coquinaria.nl/recepten/6receptversier.htm , 2x geprobeerd maar eerste keer werd het klonterig en 2e keer was het giga plakkerig

Groetjes
Manon

if you can dream it, you can live it (WD)

2

Re: ervaring gekookte marsepein of zelf marsepein maken ?

Hallo

Ik heb wel al enkele keren zelf marsepein gemaakt maar nog niet om een taart mee te bekleden dus daar kan ik je niet mee helpen. Je kan gemalen amandelen zo kopen of (zoals ik dat vroeger altijd deed) met een oude koffiemolen, zo'n ding waar je vanboven aan moet draaien, werkt erg goed.

Groetjes Sarah

3

Ik heb hier gelezen dat je de almondelen fijn moet maken met een vijzel.  omdat je dat ook de olie nodig heb of zo. 
De meeste hier kopen kant en klaar marsepein voor bekleden. Lekker makkelijk ;)

4

sarahtje schreef:

Je kan gemalen amandelen zo kopen of (zoals ik dat vroeger altijd deed) met een oude koffiemolen, zo'n ding waar je vanboven aan moet draaien, werkt erg goed.

Ik wil het graag zelf proberen omdat ik een hele lading amandelen gekregen heb  :9 een koffiemolen is dus een mogelijkheid  :) kijken of er ergens in de familie nog één op zolder ligt  ;)

haha ja, canadesje, dat heb ik tot nu toe dus ook gedaan (bestellen op hebweb hier)  :) vijzelen gaat me te ver, das écht veel en hard werk  :think:

if you can dream it, you can live it (WD)

5

en anders kan je altijd nog een taartrecept maken waar je amandelmeel voor nodig hebt. Kom je ook door je amandelen heen. Of amandelspijs maken en dan als vullig gebruiken. Kan ook heel makkelijk zelf.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Canadesje schreef:

almondelen

Wat een mooi samenvoegsel van Engels en Nederlands !

Carpe Diem !

7

Hi,

Ik maak heel vaak zelf marsepein. Is wel een beetje grover maar valt prima mee te werken. Kookmarsepein maak ik nooit, maak gewoon van gemalen amandelen, poedersuiker en eiwit.
De amandelen maal ik niet zelf, dat vind ik een rotklus en je krijgt het ook niet echt fijn. Bij de groothandel zijn gewoon zakken gemalen amandelen te koop zonder velletjes.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

8

monique63 schreef:
Canadesje schreef:

almondelen

Wat een mooi samenvoegsel van Engels en Nederlands !

Dat noemen we ook wel Dunglish  :+

Groetjes Melanie