1 Laatst bewerkt door Boska (08-03-2010 22:45)

Onderwerp: Draken van vlakjes

Draken vind ik die vlakjes voor een voetbal. Had er speciaal de 3D voetbal bakvorm voor gekocht. Nou dat werkt dus niet, want als de taart gevuld is kloppen de vlakken natuurlijk niet meer. Zou ik beter gewoon de Blanda kunnen gebruiken?
Heb aan de onderkant behoorlijk moeten smokkelen (lees uittrekken) met de vlakjes. Ben er niet zo tevreden over  :(  (En weer heeft mijn dochter de ondertaart gevuld en bekleed  :Y)
Gelukkig vond de klant hem wel mooi :)

Gevuld met aardbeienjam en slagroom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4IZVLTSG-D.jpg

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Re: Draken van vlakjes

Wow, ik vind hem super gelukt hoor!! Begrijp niet dat er nog maar 0 reakties zijn! Ik zou het je niet na kunnen doen.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

3

anne-taarten schreef:

Wow, ik vind hem super gelukt hoor!! Begrijp niet dat er nog maar 0 reakties zijn! Ik zou het je niet na kunnen doen.

Anne kijk eens naar het tijdstip van posten ;) Hij staat er nog maar net op!
Wel bedankt voor je reactie en ik weet zeker dat jij dat ook kan :)

Verdwalen in zoetigheid

4

Heel gaaf gedaan hoor ik zie niets van die uitgetrokken vlakjes ;)

Gr. Nog een
late forum bezoekster  :thumb:

5

heeele mooie taart.
en wat een teamwork bij jullie
is mijn kleine meid helaas nog een beetje te klein voor hihi

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

mooi gedaan! en wat leuk dat je dochter je zo goed kan helpen! je ajax logo is ook al zo goed gelukt

:Y deze onthoud ik even heel erg goed... mag binnenkort een voetbaltaart! heb je de voetbal eerst in zijn geheel met wit bekleed of enkel afgesmeerd en lapjes erop?
ik ga hem idd met een blanda maken en er de formule op los laten na afsmeren (eh omtrek x 2 en delen door 30 of zoiets, dat zoeken we nog eens even op)
om te oefenen heb ik al een papieren versie in elkaar geplakt, die is al gelukt

liefs marieke

Nou ik vind hem harstikke mooi hoor!!!
Wou dat ik dat kon ;)

Hij is echt mooi het zal idd een werk zijn die vakjes maar je hebt toch wel eer van je werk hoor . Er zijn er meer die je het niet na doen dan die het wel kunnen, dat moet je niet vergeten want je bent kei goed

9 Laatst bewerkt door Boska (09-03-2010 14:21)

mariekepieke schreef:

mooi gedaan! en wat leuk dat je dochter je zo goed kan helpen! je ajax logo is ook al zo goed gelukt

:Y deze onthoud ik even heel erg goed... mag binnenkort een voetbaltaart! heb je de voetbal eerst in zijn geheel met wit bekleed of enkel afgesmeerd en lapjes erop?
ik ga hem idd met een blanda maken en er de formule op los laten na afsmeren (eh omtrek x 2 en delen door 30 of zoiets, dat zoeken we nog eens even op)
om te oefenen heb ik al een papieren versie in elkaar geplakt, die is al gelukt

Mijn dochter (Kicsi hier op het forum) en ik taarten samen... vandaar ;)

Ik heb alleen afgesmeerd en toen de lapjes er op geplakt.

Enne... dat Ajax logo is echt niet moeilijk. Een rondje fondant, hierop het logo leggen en dan met een naald het patroon prikken. Het patroon met dunne sliertjes uit de sugargun volgen :).

Verdwalen in zoetigheid

10

Hij is leuk hoor! Kan me voorstellen dat het je irriteert dat het met de vlakjes niet uitkomt, maar het stoort echt niet: je ziet gewoon een voetbal en geen uitgerekte vlakjes!
Ik maak het mezelf altijd makkelijk hoor met voetbaltaarten: eerst helemaal wit bekleden en dan de vlakjes verdeling erop "tekenen" (kun je beter smokkelen ook!) en de zwarte vlakjes er bovenop, als je dat vrij dun uitrolt, zie je er niet eens veel van!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

11

mooi taart. Ook grappig met dat gras.

12

bedankt voor de uitleg (ook lilo)!
hihi, ik dacht dat je dochter nog klein was... ik ken alle verhoudingen hier nog niet helemaal  :D

liefs marieke

13

Mariekepieke ik weet zeker dat mijn moeder blij is dat ik niet meer klein ben. Ze wordt nu nog wel eens moe van me :D

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

14

Prachtige taart en ook mooie voetbal hoor, zie er ook niks aan!

Voor elke minuut die je boos doorbrengt, verlies je 60 seconden geluk!!
Time will tell it allemaal wel!