1

Onderwerp: Amandelspijs in cupcake...volledig mislukt!

Ik heb dit weekend een poging gedaan om cupcakes te bakken met amandelspijs. Nou dat was dus grandioos mislukt.
Ik had hier gelezen dat spijs naar beneden zakt, en dus heb ik op elke cc een dun plakje spijs gelegd. Ik had gewoon een pakje van dr. Oetker en dit dus even aangemaakt met een half ei.
Nou ze zakten dus echt niet naar beneden met als resultaat een droge plak spijs op een cc welke niet gaar was.
Ik heb nog geprobeerd om het eraf te plukken, maar de cc waren helemaal nat van binnen en zagen er erg smerig uit. Nog 10 min in de oven deed ook niets met de cc, dus die lagen erna in de prullenbak. Zonde!
Wat heb ik verkeerd gedaan?

2

Re: Amandelspijs in cupcake...volledig mislukt!

Zeker zonde! Ik heb het zelf nog niet eerder met amandelspijs gemaakt. Misschien dat anderen hier een goede tip voor hebben? Ik lees met je mee.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Ik doe de amandelspijs door het beslag roeren.
Zoals beschreven in dit recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=37027

4

Ja door het beslag kruimelen kan natuurlijk ook...maar dan zit het door het hele cakeje. Leek we juist wel lekker als je een schijfje spijs had.

5

Ik heb het al vaker gemaakt. groot succes!

ik doe gewoon een stukje spijs in het deeg. Ik druk het net even onder en dan gewoon bakken.
ik maak het niet aan of zo. Ik bewaar de spijs in de vriezer en als ik wat CC wil maken snij ik er gewoon wat kleine blokjes af.

6

Ik zat al te twijfelen of ik dat ei er wel doorheen moest doen.
Volgende keer dus gewoon een reepje onderduwen...
Gelukkig had ik nog meer mix en boter in huis, dus mijn vriend kan morgen gewoon uitdelen op zijn werk. :) Zal morgen even een foto plaatsen van de gelukte cc's.

7

ik deed gedeelte vullen,plak spijs en weer beslag eroverheen......superlekker....heb ze allemaal zelf opgegeten (oeps zo slecht)

8

Ik heb zelf een keer de driekoningencakejes gemaakt, hier zit een vulling in van marsepein, roomkaas en amandelen. Wel te vergelijken met amandelspijs qua smaak en textuur en errug lekker! :P  Zakte ook niet naar beneden!

Dit is de link naar het recept hier op de site:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125800693

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!