1

Onderwerp: Hoelang is een biscuit taart houdbaar?

Hallo,

Ik ga zondag voor mijn schoonmoeder voor de eerste keer een stap taart maken.
Zaterdag moet ik de hele dag weg en zondag om 14.00 moeten we op het feest zijn incl. taart :D

Ik vroeg me af hoelang van te voren ik de biscuit taart kan maken.
kan ik bijvoorbeeld zaterdag morgen de taarten maken en dan zondag morgen bekleden?

En als ik de biscuit taart bewaar, hoe kan ik deze dan het beste bewaren?

Verder zijn tips en trics over het maken van stapel taart meeeeer dan welkom :D :D

Groetjesss Kelly

2

Re: Hoelang is een biscuit taart houdbaar?

tip lees hier goed op het forum staan heel veel tips enz. zaterdag bakken en zondag bekleden kan heel goed.

3

Zaterdag bakken, vullen en afsmeren + zondag bekleden en decoreren kan prima hoor, niks mis mee.
Zorg bij het stapelen dat er iets van ondersteuning in de taart eronder zit, zoals dowels of kitkat.

Groetjes Laura!

4

Als ik zaterdag bak, en zondag vullen, afsmeren en bekleed.
Hoe moet ik de biscuit dan beware? gewoon in het blik laten zitten en afdekken? of er uit halen en in de foli wikkelen?

Ik zag op TV dat je in de taart rietjes kan steken en afknippen (5) als je deze in de onderste taart zou zetten (1int midden en 4 er om heen) zou dit genoeg stevigheid zijn voor de bovenste laag. klopt dit?

ik weet niet wat dowels of kitkat zijn  :o

Groetjesss en alsvast bedankt :D

5

kitkat = chocolade waar je zo een beetje overal kan kopen met een koeklaag binnen mmmmm. 
Dikkere rietjes kan ook.. ik zou niet zo snel voor de dunne van bijv action gaan. 
Ook chocosticks werken super. 
Je zou ook vrijdag al kunnen bakken.. Biscuit uit de blik in een zak bewaren.  Zaterdag in de tijd de je normaal zou bakken, vullen en bekleden.  En zondag morgen heb je alle tijd voor stapelen decoreeren en zo.  Hoe je de bekleede taart bewaar hangt van de vulling af.

6

Canadesje schreef:

kitkat = chocolade waar je zo een beetje overal kan kopen met een koeklaag binnen mmmmm. 
af.

Ohhhhh er werd ook echt het snoep kitkat bedoelt haha  :rolleyes:  Oepsie hahah
In dit geval lijkt me dat niet zo'n goed idee of wel, wilde taart vullen met botercreme en een laag aardbeien jam..

Ik heb indd de goedkopen rietjes die wat bovenaan om te buigen zijn, daar wilde ik de onderkant van gebruiken (het deel wat niet buigt) maar dat is dus niet zo'n goed idee.

Ik was net in een taartshop in de buurt, en hier zieden ze dat ikde al geopende fondant niet in de koelkast mocht bewaren omdat deze dan straks als ik hem ga gebruiken gaat smelten... klopt dit?
Waar moet ik dan de aangebroken en onaangebroken rolfondant bewaren?

Groetjesss

7

Ik was net in een taartshop in de buurt, en hier zieden ze dat ikde al geopende fondant niet in de koelkast mocht bewaren omdat deze dan straks als ik hem ga gebruiken gaat smelten... klopt dit?
Waar moet ik dan de aangebroken en onaangebroken rolfondant bewaren?

Groetjesss

Ja, Fondant moet je niet in de koelkast bewaren (marsepein trouwens ook niet) Goed luchtdicht inpakken en buiten de koelkast bewaren. Ik bewaar het in van die afsluitbaren zakjes en dan in een trommeltje.
Bak ze!

wonderen bestaan ...

8

Je kunt ook al eerder bakken en het biscuit gewoon in de vriezer doen.
Of als je eerder deze week tijd hebt vast vullen, afsmeren en bekleden en dan in de vriezer.
Zaterdagochtend in de koelkast zetten om te laten ontdooien en zondagochtend decoreren.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

voor mij zou het nog veel te kort dag zijn om zondag te vullen en te decoreren en dan toch om twee uur op een feestje moeten zijn......

(de tijd vliegt als je bezig bent.........  :rolleyes: )

10

Boska schreef:

Je kunt ook al eerder bakken en het biscuit gewoon in de vriezer doen.
Of als je eerder deze week tijd hebt vast vullen, afsmeren en bekleden en dan in de vriezer.
Zaterdagochtend in de koelkast zetten om te laten ontdooien en zondagochtend decoreren.

Gaat het invriezen niet tenkosten van de smaak en structuur? of blijft de vulling dan lekker roming.
Ben bang dat het allemaal zo "" week" word.

Groetjesss

11

lauraF schreef:

voor mij zou het nog veel te kort dag zijn om zondag te vullen en te decoreren en dan toch om twee uur op een feestje moeten zijn......

IK zou denk ik wel vrijdag avond kunnen bakken, zaterdag avond vullen en bekleden en zondag decoreren.

Als het biscuit niet droog wordt als het vrijdag al gebakken word dan.

Hoe kan ik dan het beste de gevulde en bekleede taart bewaren?

Groetjesss

12

Je kan de taart gerust een of zelf twee weken van te voren helemaal bakken, vullen afsmeren en zelfs decoreren en dan in een zak invriezen. De smaak gaat echt niet achteruit en dan weet je tenminste zeker dat je in alle rust een mooie taart kan maken. Wel zaterdagmorgen uit de vriezer halen en dan in de koelkast met de zak open laten ontdooien.
:Y  :9

I'm addicted to cake decorating

13

ik stapel altijd met rietjes nog nooit geen problemen mee gehad. ik gebruik wel de wat dikkere rietjes die je ook in een milkeshake doet.

ik zou zelf zaterdagochtend bakken, savonds vullen en eventueel bekleden en dan zondag's de rest. je kan een beklede taart gewoon in een taart doos bewaren of zonder iets eromheen. ik zet ze alstijd in de koelkast (op de laagste (warmste) stand)  maar ik heb een extra koelkast dus dat is erg handig.