1

Onderwerp: Mijn roosjes strijd

Wat vind ik het toch moeilijk een mooi roosje te maken.
De ene keer lukt het beter als de andere keer, maar ik was eigenlijk nooit echt tevreden.
Vanmiddag had ik wat tijd en Marsh Mallows over en heb me er weer eens toe gezet.
Volgens mij is het resultaat best redelijk.
Wat vinden jullie?

http://i15.photobucket.com/albums/a387/Durac_00/mijnzoetetaartjevan8cm.jpg

2

Re: Mijn roosjes strijd

Ik denk dat als je de mmf dunner rold, de roosjes nog mooier zullen zijn  :Y 

Zijn het trouwens rolroosjes? Want die vind ik vaak kleiner ook mooier tot hun recht komen  :o  Niet vervelend bedoeld, maar er zijn heel veel technieken om roosjes te maken (met uitstekers, blaadje voor blaadje, etc.), misschien dat er nog eentje tussen zit die je nog niet hebt geprobeerd en waarmee de rozen nog iets realistischer lijken.

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

3

Lief taartje hoor!
En ik begrijp je roosjes-strijd.
Ik ben ook nog steeds zoekende naar de juiste manier.
Rolroosjes vind ik ook het mooist voor kleine roosjes denk ik.
Op het forum staat ook een how to, zo heb ik het ook geprobeerd maar ook nog niet een succes.
Heb nu een 5-petal-cutter gekocht. Daar ga ik deze week mee aan de slag. Er staat ergens op het forum bij de how-to's een link van een zeer charmant sprekende (ierse/engelse of schotse) dame die het heel duidelijk voor doet. En ik heb nu van die speciale flowerpaste gekocht. Die wordt heel mooi dun als je hem uitrolt.
Ben benieuwd!
Succes!

This too shall pass!

4

ik vind het knap, ik kan er helemaal niets van, zelfs niet met wat voor een uitsteker, dus snap je strijd ook heel goed  :Y

5

He he, eindelijk eens een paar meiden die hier ook zoveel moeite mee hebben, ben ik toch niet de enige, bedankt voor jullie reaktie, geeft me weer een steuntje in de rug. Niet iedereen hier op het forum is blijkbaar erg ervaren. Doet me goed. Voel ik me niet de enige "stuntelaar".
Natadja, ik ben benieuwd hoe je die cutter bevalt, kan zijn dat ik die dan ook nog eens aanschaf. Wil je me op de hoogte houden?
Misschien kun je dan eens een foto maken hoe het geworden is?

6

roosjes zijn ook best moeilijk hoor,.. maar er zijn zoveel verschillende manieren om roosjes te maken dat je gewoon alles moet proberen, net zolang tot je een manier vind die je prettig vind, en die jou roosjes opleveren die je mooi vind..

Op youtube, en hier op het forum zijn vele 'how-to's' te vinden.. ik zeg oefenen, oefenen, oefenen :)

Ik vind zelf de rozen op de wijze zoals Madhuri ze maakt het mooist, en die charissa maakt het makkelijkst..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Ik maak meestal een kegeltje en plak dan blaadje per blaadje eraan vast. Ik scheur dan een beetje fondant, zeg maar; ik gebruik geen uitsteker.
Ik heb nog geen modeling tools, maar ik vind dat, door ze af te scheuren en een beetje platter de duwen aan de kantjes, de roosjes er mooi uit gaan zien... Ze lijken niet net echt of zo; maar dat ik voor mij (voorlopig) niet het belangrijkste. En ik vind ze er gewoon leuk uitzien zo :)

8

Hoi,
Nog steeds niet aan oefenen met de nieuwe cutter toegekomen maar ik laat van me horen als het zo ver is Anja!

This too shall pass!

9

Volgens mij zijn er een aantal op het forum die hier een workshop in geven. Als je er echt niet uit komt, kun je dat altijd nog proberen :-)

groeten Annemieke
Cake It

10

Had vanmiddag een vriendin aan de telefoon. Die heeft het geleerd van een kennis. Is toch zo simpel eenvoudig zei ze.
10 april hebben we een afspraak. Dan gaat ze laten zien hoe makkelijk het is.
Ben erg benieuwd.

11

als t dan makkelijks verwachten we wel een how-to he ;)  :Y

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

12

Van het weekend geoefend met de flowerpaste en de cutter.
Het is wel even een werkje maar een heel mooie roos als resultaat!
Mijn camera is helaas kapot....dus geen foto. Mijn man zei dat hij net echt leek! En als hij het zegt...... :)

This too shall pass!

13

Ben ontzettend benieuwd zeg. Heb je geen telefoon waar je een foto mee kunt maken?

14

Ja, dat wel, maar geen snoertje om op de pc te zetten.
Ik zal kijken van de week of ik een camera kan lenen.....
Leuk dat je binnenkort roosjes-maak-les krijgt!
Ik ga in April ook een workshop doen, daar leren we volgens mij ook rozen maken, weet ik niet zeker, hele mooie aparte! Met een soort omgevouwen randje. Heb er heel veel zin in!

This too shall pass!