1

Onderwerp: Geboortekaartjetaartje

Mijn zusje sms-te gisterenmiddag of het nog zou lukken om een geboortetaartje te maken.
Heel de ochtend en een deel van de middag met een verjaardagstaart bezig geweest voor de dochter van een collega maar oké, ik had wel weer zin om 's avonds nog even voor haar in de weer te gaan.
Dit is hem geworden:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3ICMR8PC.jpg

Een hels karwei die letters: met de knoflookpers gedaan. Ook de ruitjes van het tafelkleed was nogal lastig: moet toch maar eens de set geometrische uitstekers kopen (of vragen voor moederdag) en de sugargun. Of leren icing spuiten....

2

Re: Geboortekaartjetaartje

Erg leuk zo een Hollandse taart!

En inderdaad een sugargun is echt geen kat in de zak hoor. Het is even een uitgave, maar dat heb je ook wel iets waar je super blij mee zal zijn!

Groetjes San

Lekker Hollands inderdaad!
De knoflookpers, hoe kom je erop! :) Maar het werkt wel, dat blijkt!

4

Knap gedaan zo zonder sugargun en passende uitstekers hoor!

5

Leuk zo'n Hollands geboortetaartje!
Wat een klus om dat met een knoflookpers te moeten doen...
De sugargun is inderdaad geen miskoop. Maar het geometriesetje ook niet ;)

Hoi,
leuke taart! Als beginnend taarten maakster wilde ik niet meteen teveel geld aan spulletjes uitgeven en dus heb ik voor lijntjes/sliertjes bij de apotheek een spuit met een groot 'tuutje' gehaald (zonder naald uiteraard). Beetje frituurvet smelten en dat aan de binnenkant doen en dan kan je er prima lijntjes mee spuiten. 1 spuit koste me 35 cent.
Groetjes.

Life is what you bake it.

7

Bedankt voor de tip Lilianne!
Dat ga ik dan ook eens proberen. Want het lastige van de knoflookpers is dat alle sliertjes tegelijkertijd te voorschijn komen en daarna aan elkaar gaan plakken. Dat levert een hoop gepriegel op.
Straks even naar de apotheek (35 ct heb ik nog wel...)

8

hallo dames...
wat is een sugargun?????Is dit speciaal om letters op je taart te spuiten??of zit er compleet naast..

wat kun je er allemaal mee?????

9

gizeppo schreef:

hallo dames...
wat is een sugargun?????Is dit speciaal om letters op je taart te spuiten??of zit er compleet naast..

wat kun je er allemaal mee?????

Hier kan je de sugargun kopen:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1087

En hier een foto met een paar mogelijkheden:
http://www.cakejournal.com/archives/sugarcraft-gun

10 Laatst bewerkt door Voske (09-03-2010 12:51)

OOO maar dan heb ik er ook nog wel 1.
ik heb namelijk paar jaar geleden zo'n groter exemplaar voor koekjes te maken gekregen.
daar zitten ook heeeeel veel plaatjes bij, en een grotere inhoud, dan hoef je niet steeds opnieuw te vullen.

dat ga ik toch eens uitproberen, is goedkoper dan die kleine.
houd jullie op de hoogte of het lukt.

groetjes :thumb:

11

Hoi Voske,

Die heb ik ook, een koekjespers van de lidl.
Ik gebruik hem altijd om dijkjes van botercreme te spuiten. Maar met het spuiten van marsepeinen sliertjes kwam de hele voorkant (die schroefdop) los. Dat werkte voor mij dus niet!