1 Laatst bewerkt door Binkie1428 (08-03-2010 12:24)

Onderwerp: Welke maten voor een topsy turvy voor 80 mensen.

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag  :) .
Mijn vraag luid als volgt, Ik mag de taart voor mijn vriendin maken voor haar 40 jarige bruiloft.
Nu heb ik  de vrije hand gekregen en leek het mij onwijs gaaf om Topsy Turvy te maken maar deze moet voor 80 man gemaakt worden.

Nu vroeg ik mij af welke maten ik het beste kan gebruiken en of het uberhaupt wel mogelijk is om voor 80 man een Topsy Turvy te maken.
Wordt deze niet te zwaar....

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

2

Re: Welke maten voor een topsy turvy voor 80 mensen.

Et zou wel kunnen.. maar dan moet je een 4-5 laag topsy turvy maken.  wat mij bijna onmogelijk lijkt met vervoeren en zo. 
Ik zou dus voor 2 kleinere gaan. 
met de maten 30-25-20.  als je in de tabellen kijk dan heb je met deze maten veels te veel maar maar de in vorm snijden en zo verlies je flink wat.  en met je restjes gewoon lekker cake balletjes maken.

3

Ik zou zelf een topsy turvey niet van biscuit maken maar van cake,.. zoals ze ook de taarten in Engeland maken..

Aangezien je toch de zijkanten wegsnijdt van de taarten snij je ook een groot deel van de stevigheid weg, en zeker bij zoveel personen is dat geen doen..

Bij cake hoef je minder grote stukjes te snijden.. Wellicht dat je op een engels forum, engelse website kunt kijken wat zij als maten dan hanteren voor 80 personen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Zou ik persoonlijk niet aan beginnen!

Ik zou dan evt een kleine topsy maken als bruidstaarten en dan een paar snijtaarten erbij!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Oh ja ik was ff vergeten om erbij te zeggen geen biscuit maar cake.  Net als wat bommeltje zei.

Lindy smith raadt aan om bij wonky cakes (topsy's dus) 8cm verschil aan te houden per laag. Persoonlijk vind ik dat ook het mooist omdat je ander te weinig verschil ziet en het meer een per ongeluk scheef gestapelde taart lijkt, dan expres ;)

en ik zou net als bovenstaanden geen topsy maken voor 80 man van biscuit. :/
op taart.jouwpagina.nl kun je verschillende sites vinden waar ze aangeven hoeveel stukjes je moet rekenen per taart voor cake. Reken maar op minimaal het dubbele van biscuit :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Bedankt allemaal, ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen of ik een topsy ga maken voor zoveel man.
Misschien ga ik voor de vierkante taarten.

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.