1

Onderwerp: Opdracht bruidstaart (kriebels in mijn buik)

Hoi, hoi,

Ik zit met een luxe probleem. Ik heb de laatste tijd steeds meer opdrachten, wat me erg goed afgaat. Ik heb alleen maar tevreden klanten, maar sinds kort krijg ik ook steeds meer de vraag naar bruidstaarten.

Ik heb dat altijd afgehouden, omdat ik het een hele verantwoordelijkheid vind. Niet alleen het maken, maar ook het vervoeren. Nu heb ik in een week tijd al twee vragen gehad over het maken van een bruidstaart.

Ik heb contact gehad met die mensen en de opdrachten niet meteen afgewezen, maar wel duidelijk laten weten dat ik het nog nooit gedaan had. Ik kreeg van allebei de reactie: "eens moet de eerste keer zijn". Wat ik heel tof van ze vind, maar dan blijft wel het feit staan dat ik het nog nooit gedaan heb.

Hebben jullie specifieke tips? Omdat ik niet het risico wil nemen dat de taarten verzakken, kies ik ervoor te investeren in een etagere met meerdere lagen, zodat ik de taarten per stuk erop kan zetten.

Hebben jullie nog verdere tips voor me? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar verhalen van mensen over hun eerste bruidstaarten opdracht. Is iedereen hier zo zenuwachtig voor????

Groetjes,

Nanjer

Groetjes,
Nanda

Re: Opdracht bruidstaart (kriebels in mijn buik)

ik heb het nog nooit gedaan
maar ik zou hypernerveus zijn hoor
en ik denk iedereen wel toch minstes een beetje

3

Ook ik heb geen ervaring met bruidstaarten maar ben eerlijk als ik zeg dat ik daar (nog) geen aanvragen voor gehad heb. De laatste tijd krijg ik wel meer opmerkingen van mensen die mensen kennen die gaan trouwen en dat ze mij willen aanbevelen, echter ben ik daar niet specifiek mee bezig.

Ik zou rekening houden met een aantal zaken, de eerste daarvan is dat je jezelf goed genoeg vind om zoiets aan te kunnen. Het is tenslotte best een belangrijk onderdeel van een bruiloft. Bekijk een hoop bruidstaarten en stel je zelf de vraag of je dat zou kunnen. Ten tweede ga een goed gesprek aan met het bruidspaar. Vraag hen om met voorbeelden te komen, van taarten zoals zij hun taart zouden willen zien. (zelfs al zeggen ze dat je de vrije hand hebt) Zo zie je wat hun verwachting is van de taart, de kwaliteit.. En dan is het aan jou om in te zien of je dat aankunt ja of nee...

Een laatste tip.. ga workshops/cursussen volgen om je zelfvertrouwen te verhogen. Ik heb zelf (naast tientallen workshops) ook de cursus Bruidstaarten maken bij Taaropmaat.nl in Wormer gedaan.  Mijn mening is dat je toch best 'goedgeschoold' voor de dag moet komen eer je aan bruidstaarten begint. Je wilt het risico niet lopen dat er iets mis gaat, of dat de verwachting van het bruidspaar niet uitkomt.

my 2 cents....

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Inderdaad moet eens de 1e keer zijn, maar daar moet je jezelf wel goed bij voelen.
Onze 1e bruidstaart was voor de zoon van een collega. We hadden de vrije hand. Dat is best lastig, want wat ga je dan maken? Gelukkig vonden ze de taart heel erg mooi. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72219 De 2e was ook voor een bekende en hadden we weer de vrije hand, maar het moest wel een beetje strakker. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125676383

Sindsdien hebben we er nog 2 gemaakt en staan er nu 6 in bestelling.
Wij gaan met het bruidspaar aan tafel zitten en bespreken al hun wensen en onze mogelijkheden. Dan zetten we alles op een rijtje in een offerte, zodat de afspraken duidelijk zijn voor beide partijen. Tot nu toe is dat altijd goed gegaan.
Het is wel zo dat er bij ons (vooral bij mij) een bepaalde spanning is bij het maken van een bruidstaart. Je wilt toch een heel mooie taart afleveren die geheel aan de verwachting van het bruidspaar voldoet.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties