1

Onderwerp: Slagroom met suiker?

Even een vraagje.

Ik heb al een aantal taarten gebakken met oa slagroomvulling. Gebruiken jullie bij het kloppen suiker? Ik heb dit nl. nog niet eerder gedaan, maar de vraag schiet me nu net te binnen ;-).

2

Re: Slagroom met suiker?

Ik doe er altijd een zakje vanille suiker door.

3

Suiker en klop fix  :Y
Ik vind slagroom zonder suiker niet te eten  :nooo

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Huh, geen suiker? Dat is toch in Duitsland altijd zo :D
Ik kan me geen slagroom zonder suiker voorstellen, vind er niks aan dan! Op 250ml slagroom gaat 2,5 eetlepel suiker.

Groetjes Laura!

5

slagroom zonder suiker is echt niet te eten hoor! of je moet er een gesmolten reep chocola doorheen hebben gegooid...
heb je het wel eens geproefd?

6

Joyce84 schreef:

Ik doe er altijd een zakje vanille suiker door.

Ik doe er ook altijd een zakje vanillesuiker door en klopfix.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

7

ik doe er poedersuiker door..lekker veel. En soms een zakje vanillesuiker. Slagroom zonder suiker vind ik echt heel smerig.

8

Valy schreef:

ik doe er poedersuiker door..lekker veel. En soms een zakje vanillesuiker. Slagroom zonder suiker vind ik echt heel smerig.

Ik gebruik inderdaad ook altijd poedersuiker, kristalsuiker proef je nog zo na het kloppen! Maar ik sta eerlijk gezegd nog steeds perplex van het feit dat angi458 nooit suiker gebruikt bij het kloppen :P

Groetjes Laura!

9

hier ook altijd suiker+vanillesuiker+klopfix!
dat van dat poedersuiker is wel een goed idee!

Groetjes, Dorothea.

10

voor op de koffie is slagroom zonder suiker wel erg lekker hoor!! (Heb ik idd eens bij een Duitse gehad) Heb me daarna korte tijd suf gezocht naar kant en klare spuitbussen met ongezoete slagroom maar forget dat maar gerust hier in Nederland...... :s
Ik denk echt dat ik er helemaal wel aan zou kunnen wennen en wie weet hoe vies slagroom MET suiker dan ineens is. Maar voor nu gaat bij mij ook een flinke schep erdoor als het voor in/op een taartje is  ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

haha....nu begin ik toch echt aan mijzelf te twijfelen..... :o

Voor het kloppen van slagroom met andere doeleinden dan taart ;-), gebruik ik wel suiker....

Waarschijnlijk gewoon automatisme, maar toen ik aan het nadenken was sloeg de twijfel toe.

Vanillesuiker is idd ook erg lekker, dat zal ik er voortaan ook doorheen doen.

12

Bij de makro hebben ze ook slagroom waar de suiker al aan toegevoegd is. Die is erg lekker, net niet te zoet maar gewoon echt precies goed.
Ik doe er nooit klopfix in en hij blijft gewoon helemaal goed.