1

Onderwerp: Baby taart

Hallo allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig.

Mij is gevraagd als ik voor een babyshower een taart kan maken in de vorm van een baby. En dan het liefst een baby die op haar ( het wordt een meisje) buikje ligt, kontje omhoog en beentjes ernaast.

Nu heb ik wel een paar taarten gezien op Cake Central, maar dat is dan alleen het kontje en de beentjes en voetjes. Zij wil graag een hele baby.

Heeft iemand dit al een keer eerder gedaan of hebben jullie tips over hoe ik het zou kunnen doen?
Mocht ik het echt niet kunnen, dan hoeft het niet perse, maar het lijkt me toch wel leuk om een keer zo'n taart te maken.

Wie o wie kan helpen??

Alvast bedankt!

Groetjes,
Patty

Re: Baby taart

lijkt mij gewoon het zelfde als iedere 3d taart.

Ik weet niet of je de babymal hebt, zo niet zou ik proberen te regelen of je een fondant baby van iemand kan krijgen. Goed letten op alle verhouden enz.

o ja, en ik zou cake gebruiken  (cupcakemix gebruik ik daarvoor)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Bedankt voor je reactie :)

Maar ehhh, hoe krijg ik het hoofd rond? Kan ik daarvoor zo'n kleine blanda schaal gebruiken en dan 2 halve bollen tegen elkaar plakken?

Pffft, ik weet niet als ik deze uitdaging wel aandurf.

De enige 3D taarten die ik tot nu toe heb gemaakt, zijn de M van de Mac en een Cars taart.

Lijkt me ook ontzettend moeilijk om die beentjes, voetjes, armpjes en handjes van cake te maken!

Nog meer tips????

misschien heb je wat aan dat youtube filmpje met die baby. even zoeken op sculptured baby

en t hoofd denk wek 2 blanda`s ja

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

de armen en benen (en eventueel het hoofd) kan je ook maken van rice crispy treats, ik heb er al eens mee gewerkt en gaat eigenlijk bijzonder goed :) en de smaak ik ook wel ok!

6

@Tirza, ik ga dat filmpje zo bekijken op youtube! ben benieuwd. Bedankt voor de tip!

@Stijn, wat zijn Rice Crispy treats?

Groetjes,
patty