1

Onderwerp: Zelfgemaakte mmf scheurt.

Ik heb zelf MMF gemaakt en het ging allemaal prima.Tot ik mijn taart er mee wou bekleden.%#@%^GRRR.
Aan de zijkanten scheurde het als  een gek en ik kreeg het niet meer goed.
Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen.Het voelde heerlijk zacht aan maar toen ik het ging uitrollen zag ik toch nog wel droge plekjes.Ik heb het ingesmeerd met crisco.Maar niets hielp.
Helluppie.Ik heb nog een kilo rood voor een 3d cars taart,maar ik durf daar nu niet aan te beginnen.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

2

Re: Zelfgemaakte mmf scheurt.

Wat crisco erdoor kneden voor je de rood uitrol. 
Mssn iets dikker laten als normaal?  Als ik MMF gebruik laat ik et altijd heeeeeeel ietjes dikker als marsepein.

3

Ik ga het wel proberen want ik heb een kilo gemaakt en dat is natuurlijk zonde.Het voelt heerlijk aan maar ik knijp hem wel een beetje.Als het nu voor eigen gebruik is,is het niet zo erg.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

voor gebruik even (10, 20 seconden) in de magnetron, dan goed doorkneden en daarna uitrollen.
Moet wel toegeven dat MMF bij mij ook wel eens moeilijk doet als ik hem rood gekleurd heb. De rode kleurstof geeft toch op een of andere manier een andere structuur aan de MMF.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

Hallo,

Ook als ik mijn mmf maak met rood gaat het ontzettend plakken op een of andere manier krijg ik het bijna niet verwerkt het lijkt ook veel rekbaarder. Maar iets dikker laten dan gaat het over het algemeen wel goed. En als ik hem wit laat blijft ie zo droog uitzien vindt ik altijd dan zie je echt de structuur van gesmolten spekkies en die moet ik dan ook altijd super kneden met vet.

groetjes pluto.

6

pluto schreef:

En als ik hem wit laat blijft ie zo droog uitzien vindt ik altijd dan zie je echt de structuur van gesmolten spekkies en die moet ik dan ook altijd super kneden met vet.

groetjes pluto.

Probeer de marshmallows dan eens wat langer in de magnetron te laten, ik denk dat je ze nu te kort verwarmt.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...