1

Onderwerp: hoe maak je een strik

hoi

op veel taarten zie ik zo grote reuze strik zitten :) . nu wil ik deze ook maken, maar ik weet niet hoe jullie dat doen :s . hoeveel dagen moet deze van te voren zodat hij hard en stevig is en dus niet in elkaar zakt.

groetjes ineke

2

Re: hoe maak je een strik

Kijk even in de linkerbalk bij de how to's. Daar staan meerdere strikken tussen.
Hoe lang van te voren ze moeten drogen? Ik zelf zorg dat ik dan wel een keer op tijd begin  ;)  Zeker een paar dagen van te voren bij de lussen strik. Maar de gwone strikl heb ik wel eens  last minute gemaakt en dat ging ook goed.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik heb toevallig vandaag ook gezocht want wil ook een strik maken. Volgende link zal een goede hulp zijn: http://www.tartacadabra.com/howtos/strik.html

strik is ter decoratie op een taart en niet als bekleding, dus....

[move]---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Alexandra13 schreef:

Ik heb toevallig vandaag ook gezocht want wil ook een strik maken. Volgende link zal een goede hulp zijn: http://www.tartacadabra.com/howtos/strik.html

dat is echt de perfecte howtodo strik, ik wil hem ook maken namelijk :D

6

ik kwam deze laatst tegen...ook niet te moeiljk volgens mij  :D

KLIK HIER

**Liefs Ilona**

7

hoi

kan je hem dan ook met water vastzetten? of moet het persee met lijm? waar kan je dat zo snel halen in de omgevng van breda?

als je een strik gaat maken, heb je ook tylose in huis.
Klein beetje water (zeg ehm 30 a 40 ml) met een mes puntje tylose, even schudden en nachtje laten staan en je hebt edible glue. :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

hoi

ik heb geen tocolyse helaas. weet ook niet zo snel waar ik het vandaan moet halen. hoeveel dagen kan je een strik vooraf maken en dat het dan nog houdbaar is?

groetjes

10

wel meer dan een week denk ik
maar zonder tylose komt t echt niet goed..

11

zonder tylose is het wel lastig, grote kans dat je strik breekt als je hem in elkaar gaat zetten. Je kunt het in de webshop kopen.

Ik maak strikken meestal een paar dagen van tevoren. Fondant kun je heel lang bewaren en dan nog eten, maar het hardt helemaal uit, en dat moet ook om goed in model te blijven, dus dan wordt het meestal niet meer gegeten. Ik zet strikken altijd met royal icing in elkaar (recept links), blijft prima zitten.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

12

Ik ben een paar dagen geleden met mijn eerste strik begonnen. En vandaag in elkaar gezet. Ik heb geen icing dus heb eetbare lijm gemaakt van tylose.

Hoe lang moet het nu drogen? Kan ik em einde van de middag al op de taart zetten en in de koelkast? (Hij is voor morgen).

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl