1

Onderwerp: Help me aub! recepten & baktijden

2x is het me gelukt om een biscuittaart te maken.
De één met biscuitmix de ander met suiker, ei, bloem, bakpoeder en water. Dit allemaal met een vorm van 22,5 rond.

Nu heb ik een vorm van 20 rond en nu is de buitenkant te hard geworden. Ik neem aan dat ik hem dus te lang heb gebakken?
8 min. 125 gr, 8 min. 135 gr en 19 min. 155 gr.

Omdat ik er van  baalde besloot ik een klein taartje te maken van 10 rond met het recept van deze site met aangepaste baktijden. Dit was echt een drama. Hij rijst niet.

Ik weet het niet meer.... ik heb nu bakblik afmetingen van 10, 20, 22,5 en 26 rond. Bijna alle sites ben ik afgegaan, maar tot nu toe is het drama... Wie o wie kan mij tips geven.

Groeten Juut

Groetjes Juut

2

Re: Help me aub! recepten & baktijden

Welke rijst er niet? met de bescuitmix of met de losse ingrediënten?
Ik maak de biscuits zelf met de losse ingrediënten, ik doe er alleen geen water bij, ze rijzen bij mij prima, zo'n 5 tot 7 cm. hoog.

Voor een vorm van 20 cm. gebruik ik 4 eieren, 125 gr. suiker, 105 gr. bloem, 20 gr. maizena, snufje zout en 1 eetlepel bakpoeder.

Verder kan het te maken hebben met je temperaturen. Ik bak hetelucht, bouw de temp. ook op alleen met hogere temp. 8 min. 140 graden, 10 min. 150 graden en 15 min. 165 graden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes!

3

Hi Anita,

Vandaag heb ik het recept met de mix genomen. Op zich wel prima, maar de buitenkant is iets te hard geworden. Dus ik denk dat ik hem te lang heb gebakken, maar ik zal je recept eens proberen.

Kan ik jouw recept ook gebruiken voor een taartje van 10 cm rond? maar dan de ingredienten door tweeen delen?

Groetjes Juut

4

Als je net gebakken hebt is de buitenkant altijd wat harder. Nadat je kapsel is afgekoeld goed inpakken in huishoudfolie of een plastic zak. ZO wordt het zachter. Ik bak zelf altijd een dag van tevoren.
Ik bak in een hetelucht oven op 160 gr, zonder voorverwarmen.
Als het kapsel niet meer indeukt als je even voelt, is het klaar.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

Addy, je hebt helemaal gelijk!
Het eerste wat ik deed vanochtend was met m'n gefrustreerd hoofd mijn biscuit te bekijken en hij is inderdaad zachter geworden. Pff... gelukkig maar.

Groetjes Juut