1

Onderwerp: Taart instrijken met water??

Hallo

Ik heb laatst een filmpje bekeken met een vrouw die een stapeltaart maakte.
Ze sneed de rondjes enzo uit, en stijkte de hele taart lichtjes met water in... En toen kon je mooi de uitgesneden rondjes erop plakken...
Ze deed dit met marsepijn.
Maar kan dat ook met fondant???

Groetjes

'Gepensioneerd' bakster :P

2

Re: Taart instrijken met water??

Sorry, we weten welk filmpje je hebt gezien, maar volgens mij zijn we het hier op het forum eens dat dat niet de beste manier is.
Dus niet instrijken met water ook niet licht.

Je kunt wel iets dat je er op wilt plakken en beetje aantippen met water, maar meestal plakt marsepein wel op marsepein en dat geldt ook voor fondant. Anders met een penseeltje paar puntjes nat maken.

Succes.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

Bedankt voor het antwoord :P
Ik had al de neiging om het te proberen
Het leek me wel makkelijk
Even strijken en erop plakken :P Hihi
Bedankt

'Gepensioneerd' bakster :P

4

Inderdaad gewoon met een penseeltje een paar puntjes aantippen. Kijk wel uit met water want dat vlekt op je taart!

5

Hoi,

Ik heb het filmpje ook gezien en vroeg me ook af of het met fondant ging. Heb het uitgeprobeerd en het was geen succes. De taart werd erg vlekkerig. Blijf toch maar bij het penseeltje.

Groetjes Jolly

6

ik gebruik meestal heet water suiker erin en dan laten afkoelen, dat plakt heel goed maar idd alleen ter plekke lichtelijk insmeren , zorg wel dat het supje koud is

Ik zag , ik wou , en nu doe ik het ook, ja taartjes maken is een verslaving..........Maar ben nog een beginneling :D groetjes

Ik heb smeer de laatste tijd mijn taarten wel licht in met water en moet zeggen dat ik geen last heb van vlekken. Ik zeg er wel bij dat ik alleen marsepein gebruik en geen fondant. Ik was eerst bang dat het marsepein lang nat zou blijven maar dat ik ook niet het geval.