1

Onderwerp: hoe heet het ook al weer en was er niet een how to????

zo'n taart met van die openslaande punten in het midden waar iets of iemand uitkomt?

ik wil een mevrouw uit de taart maken, maar ik weet eigenlijk gewoon (refererend aan mijn haarkleur :lol:) niet hoe het heet en hoe het moet :D

wie kan mij helpen?

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: hoe heet het ook al weer en was er niet een how to????

Jaaa, dat was toch met zo'n beertje eruit? Hmz :think: wie had dat ook weer gepost?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik weet niet meer van wie die was, maar hij staat ook op mijn verlanglijstje en dus ..... had ik de how to uitgeprint. Hier komt tie:

- taart insmeren met botercreme
- wit marsepein uitrollen en een vierkant uitsnijden ter grootte van de taart. Deze op de taart plaatsen
- neem een stuk bakpapier iets kleiner dan de taart maar wel groter dan de ronding die je wilt maken en plaats deze op de taart
- blauw marsepein uitrollen en een vierkant uitsnijden ter grootte van de taart, deze op de taart plaatsen (evt. met tragant gom voor de stevigheid)
- de taart helemaal bekleden met wit marsepein (dus ook de zijkanten)
- de punten insnijden (let op dat je door de bovenste 2 lagen heen snijdt, dus tot op het bakpapier
- de punten omrollen
- voorzichtig het bakpapier er tussen uittrekken

Succes!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

http://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/worshippy.gif http://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/worshippy.gif http://www.smiliez.nl/smiliez/vrolijk/worshippy.gif
zo, nou nog 6 x lezen en visualiseren en dan snap ik m wel :lol: :lol:

superbedankt

5

God ja, iemand heeft ook eens de werkwijze gepost van een taart waar een vrouw kwam uitspringen.
Ik dacht dat je, voor het bekleden, een rondje marspein in het midden moest leggen (of waar je wilt dat er iets uitspringt), dan een rondje karton of zo, en dan nog een kleiner rondje marsepein (best in een iets donkerdere kleur dan je bekleding) daar bovenop. Vervolgens bekleed je de taart zoals anders.
Dan snij je in het midden allemaal puntjes (uit het rondje met de donkerdere kleur) en die vouw je naar buiten. Dan het kartonnetje er vantussen prutsen.
Zo zijn de flapjes die openstaan vanbuiten gwn in de kleur vd bekleding en vanbinnen iets donkerder, en kun je je vrouwtje/beertje er in plaatsen.
En nu maar hopen dat ik niet volledig de mist ingegaan ben :D

Ik zou hem ook willen hebben.
ik dacht dat ik em toen opgeslagen had, maar niet dus :(

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

6 Laatst bewerkt door CarolienS (05-10-2008 21:47)

glashill schreef:

ik weet niet meer van wie die was, maar hij staat ook op mijn verlanglijstje en dus ..... had ik de how to uitgeprint. Hier komt tie:

- taart insmeren met botercreme
- wit marsepein uitrollen en een vierkant uitsnijden ter grootte van de taart. Deze op de taart plaatsen
- neem een stuk bakpapier iets kleiner dan de taart maar wel groter dan de ronding die je wilt maken en plaats deze op de taart
- blauw marsepein uitrollen en een vierkant uitsnijden ter grootte van de taart, deze op de taart plaatsen (evt. met tragant gom voor de stevigheid)
- de taart helemaal bekleden met wit marsepein (dus ook de zijkanten)
- de punten insnijden (let op dat je door de bovenste 2 lagen heen snijdt, dus tot op het bakpapier
- de punten omrollen
- voorzichtig het bakpapier er tussen uittrekken

Succes!

Oeps ik was te laat :D

Groetjes, Carolien           

7

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=24040

hebbes :)

8

Hoera !!

Groetjes, Carolien           

9

Jaaaaaaaaa dat is 'm! Die staat ook al eventjes op mijn verlanglijstje. ben bang dat 'ie er voorlopig blijft staan :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

mijn neef wordt 40 en dan wil ik graag een onkuise dame uit een taart maken :D

11

ben benieuwd hoe de taart er gaat uit zien lune

12

Ik heb je  net een mail met voorbeeldfoto's gestuurd. Die had ik laatst van een forumlid gekregen. Misschien heb je er wat aan. De omschrijving in het andere topic is ook duidelijk genoeg, maar plaatjes doen het altijd goed!

Groet, Jolanda

13

Ik ben heel benieuwd naar jouw onkuise taart Lune :lol:!
Binnenkort wordt onze buurvrouw 50, aldus verklapte de buurman ;), dus dan wil ik zoiets maken, maar dan natuurlijk met een onkuise heer uit de taart.
Ik moet alleen nog even uitvogelen wanneer precies ze jarig is... zal best wel in april zijn :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

14

Mijn spiderman taart heb ik ook zo gemnaakt en de andere taart waar de howto bij stond was teddy tatty

15 Laatst bewerkt door Carla (06-03-2010 23:33)

Ik heb de beschrijving van de taart opnieuw geplaatst voor diegene die hem graag willen maken.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/v … p?id=24040

Als je ze via de mail wilt ontvangen kan dat natuurlijk altijd, stuur me maar een mailtje dan kan ik ze terugmailen.

Groetjes,

Carla