1

Onderwerp: Maken, bewaren, invriezen CC

Hallo,

er zijn al meerdere topics over maar een antwoord op mijn vraag kon ik nog niet vinden.
Ik heb in de vriezer 'kale' cupcakes liggen. Voor een oud
klasgenootje wil ik hier (op haar verzoek) geboortecupcakes van maken. Deze cupcakes wil zij weer in vriezen.

Ik wil dus morgen (vrijdag) de cupcakes uit de vriezer halen en bekleden. Zij komt ze dan zaterdag ophalen en zet ze weer in de vriezer. Over 1,5 a 2 weken is ze uitgeteld dus dan zal ze ze weer gaan ontdooien.

Kapsels van taarten vries ik altijd in voor het bekleden en ik weet dat je ze daarna nog een keer bekleed in kan vriezen.
Gaat dit met cupcakes net zo goed (is mijn eerste keer cupcakes)??

Gaat het prima als ik ze morgen ontdooi en ze worden zaterdag weer ingevroren? Alvast bedankt voor de antwoorden!!

2

Re: Maken, bewaren, invriezen CC

hmmm, zou ik niet doen. Ik vries cc's wel vaak in (bekleed en onbekleed) maar ontdooien en weer invriezen?? Ik zou het niet doen.
Kan je niet even nieuwe bakken en dan bekleed invriezen?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Nee hier ook iemand die dat niet zou doen. Ik vind cake alzo droger overkomen als biscuit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Hmm, ik dacht dat het wel kon... Heb ook geen tijd om nieuwe te bakken :(

Niemand de ervaring dat het wel goed gaat ;)

5

Nee helaas geen ervaring met cupcakes. Met een biscuit heb ik dit wel eens gedaan, maar deze taart was voor ons zelf en deze was nog prima te eten. Voor anderen zou ik dat niet doen.

Kan je niet alvast de marsepeinen rondjes maken en de cupcakes invriezen. En ze er weer uit halen als zij bevallen is en dan de rondjes er op plakken?

Live, Love, Eat! - www.uitpaulineskeuken.nl

6

Wat ik uiteindelijk heb gedaan is alle rondjes gemaakt, de cupcakes per 5 uit de vriezer, snel bc en rondje erop en weer terug de vriezer in. Ze zijn dus niet ontdooid geweest :D
Morgen worden ze opgehaald, ze wonen hier niet zo ver vandaan en nemen een diepvriestas mee. Dus ze gaan van vriezer naar vriezer, moet ook wel goedkomen!