1

Onderwerp: Wie heeft er een tip om marsepein wit te krijgen??

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort aangestoken met het taartenbakvirus en heb pas 1 taart gemaakt. Nu ben ik bezig met een PSV-taart voor mijn zwager. Ik heb witte marsepein nodig. Ik heb allerlei kleurtjes besteld, waaronder ook ivoor. Ik dacht dat ivoor de marsepein wel wit zou kleuren, maar naar mijn idee gaat het niet wit worden. Heeft er iemand een tip voor mij om de marsepein wit te krijgen? Ik heb het vandaag nodig.

Alvast bedankt!

Groetjes Silvie

2

Re: Wie heeft er een tip om marsepein wit te krijgen??

Ik heb weleens op dit forum gelezen dat je marsepein niet wit kan krijgen en dat ze dan witte fondant gebruiken.

Groetjes, Anita

Gebruik even de zoekfunctie. Er zijn al vele topics over geschreven.
Succes

Marsepein kan je wel wit kleuren, met witte kleurstof. Inderdaad niet met ivoorkleurstof... :/
je kunt hier onder andere deze of deze voor gebruiken.

Persoonlijk vind ik wit gekleurde marsepein niet mooi. Ik heb gisteren een taart gepost in de bruids-en stapel parade waarin ik dit vertel.
Ik zou echt fondant gebruiken, gezien dit al wit van zichzelf is

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Met ivoor krijg je de marsepein inderdaad niet wit.
Je kan:
-Je marsepein kleuren met witte kleurstof (ik gebruik zelf altijd bright white van americolor)
-Voorgekleurde witte marsepein kopen
-Fondant gebruiken

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

Bedankt voor de tips. Ik zag inderdaad net bij de shop dat er witte kleurstof te koop is, die had ik toen nog niet gezien. Er is ook zoveel te koop!  :)  Maar een bestelling plaatsen is nu helaas te laat. Ik las op het forum dat er bij de bakker ook weleens wat te halen valt, dus dat ga ik dadelijk maar even proberen. En anders heb ik pech gehad. Dan verzin ik een ander thema!

Nogmaals bedankt. Fijn dat jullie zo snel reageren!!

7

je kan evt ook zelf MMF maken
en dan alleen de witte marshmallows gebruiken
werkt ook prima

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!