1

Onderwerp: Mijn debut + een vraag

Nou ik heb de eerste taart gemaakt.
Ik heb hem gevuld met banketbakkersroom. Lekker eenvoudig dus maar ik vond het allemaal al last zat.

De thomas taart ging best goed.
De andere had ik iets te snel uit de over gehaald waardoor hij ingestort is. Dikke vouwen dus in de toplaag. Nu heb ik om dat week gelijk te maken ook wat room bovenop en rondom gedaan. Was dat nou wel slim of krijg ik nu drapperige marsepein? Ik vind hem nl er staats natter uit gaan zien. Ook bij de thomas taart wordt hij nattige precies bij de laag waar de room zit. Iemand tips?
Gaat dit morgen wel goed, want anders moet ik nu nog rap naar de winkel.
En hoe ga ik dit nu bewaren?

http://i47.photobucket.com/albums/f154/zwollenaartje/taart.jpg

2

Re: Mijn debut + een vraag

Als ik het goed begrijp heb je dus afgesmeerd met banketbakkersroom? Dan ga je inderdaad natte marsepein krijgen, dit gaat niet zo goed samen :S. Ik vind je Thomastaart overigens wel leuk :). Zeker voor de eerste!
Succes nog.

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

oke die blauwe zal dus cruciaal worden of die het gaat redden

die groene heeft alleen room in de tussenlaag, en daar wordt het nu ook nat.
hoe moet je anders die tussenlaag doen? want zo blijft de room met de marsepein in aanraking komen.

4

Poedersuiker met boter mixen (in gewicht evenveel van elke, bv een paje boter en een bus poedersuiker) tot het luchtig is en daarvan een cirkel spuiten op de laag die je gaat vullen, tegen de rand van je taart aan. Binnen die cirkel kan je dan vullen met wat je maar wilt, want de botercreme houdt het vocht tegen.
Dit had je ook niet zomaar kunnen weten natuurlijk...

Je hebt wel leuke taartjes gemaakt! Voor de eerste keer gelijk ff puzzelen... toe maar!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

5

afsmeren met botercreme
en ook een dijkje rondom spuiten met botercreme tussen de normale vul lagen.
en dan binnen die rand vullen met wat je maar wild.
maar nooit afsmeren met de banketbakkersroom zit te veel water in en daardoor smelt hij.

ben benieuwd naar je volgende taartjes vind deze al heel leuk :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

haha we zijn de blauwe lekker aan het opsmullen want de marsepein ging steeds meer smelten. hij is wel lekker zeg!

ik ga zo een nieuwe maken, want we hebben morgen wel twee taarten nodig
maar goed, moet ik even kijken hoe ik de vulling dan doe want ik kan nu niet meer aan botercreme komen.
(suiker/botermix klinkt nog even lasting om de juiste verhouding te vinden.
Ik las ook dat je de vulling minder tot de rand moet doen, dan druk je de twee cake lagen tegen elkaar en blijft de vulling in het midden. Klopt dat?

(verder vond ik de roomlaag te dik. Dus de volgende keer mag die dunner)

7

Voor een eerste taart ziet het er zeker niet slecht uit.

De botercreme om af te smeren is heel simpel. 250 gr roomboter 10 minuten mixen met 250 gram poedersuiker. Dit wordt dan een hele mooie witte creme waarmee je de hele taart afsmeert. Zo krijg je een strakke basis voordat je gaat bekleden en je zorgt ervoor dat de vulling niet in aanraking komt met de marsepein. Bij de roomlaag kan je bijvoorbeeld ook een laagje jam doen. Dan heb je nog een extra fris accentje in je taart.

Groetjes Elise

8

zoooo botercreme is gemaakt
beschuit staat in de oven

vanavond weer aan de slag met taart 3

9

:thumb:

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

10

succes we wachten op de post :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

11 Laatst bewerkt door Jenny73 (06-03-2010 20:25)

Hier is hij dan!
Ik heb hem eenvoudig gehouden. We hebben nog veel te doen, dus in verhouding was ik deze keer snel klaar.
Maar dat met de botercreme ging geloof ik wel goed.
http://i47.photobucket.com/albums/f154/zwollenaartje/taart2.jpg

12

Wat leuk bedacht met dat handje voor de '5'!
En ziet er al weer wat strakker uit dan de vorige, keep on doing the good work!

13

mooi geworden die laatste met de tips van het forum

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

14

ach en zo leer je iedere taart meer! succes en ik hoop er nog veel van je te mogen zien!

liefs marieke

15

Nog een tip:
je biscuit omkeren. Dus als tie uit de oven komt, 5 minuten "af laten koelen" uit de vorm omgekeerd bv. op je taartkarton leggen.
Dan wordt zo dus je strakke onderkant, de bovenkant van je taart!

Groetjes Angelique

16

ja dat doe ik ook altijd maar soms staat de cake toch een beetje bol en als ik hem dan keer dan wil er wel eens ergens een vouw komen.