Onderwerp: Ik hou eigenlijk niet zo van biscuit... wat nu?

Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo'n enorme liefhebber van biscuit deeg. Met een heel dikke laag creme is het nog wel te doen, maar verder vind ik het droog en smakeloos. Nou kan ik wel gewoon cakedeeg gebruiken, maar zou dat met vullen en decoreren, liefst met marsepein, niet te machtig worden?

Wie heeft tips of ervaringen? Let wel, ik wil dus wel echt een lagentaart maken die gevuld is en wordt gedecoreerd met marsepein. Gewoon lekkere taarten bakken kan ik al en doe ik al veel.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

groetjes,
Maayke

wie zoet is krijgt..... taart!

2

Re: Ik hou eigenlijk niet zo van biscuit... wat nu?

Natuurlijk kun je ook gewoon een lekkere cake bakken, de engelsen en amerikanen doen niet anders ;) Als je toch wilt vullen: niet te dik en geen hollandse stukken snijden :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Pas nog stroopwafelcake gebakken, gevuld met pruimenjam en kaneelcrème, bekleed met chocolademarsepein, erg lekker hoor! Alleen veulll calorieën...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Je kunt ook iets luchtigere cake maken, zoals madeira spunge cake, of angelfood cake. Die zijn al wat luchtiger en lichter en dus ook makkelijker te vullen. Of, als je biscuit droog en saai vindt, lekker tremperen (licht besprenkelen) met een likeurtje, vruchtensap, limonade siroop of op smaak gebracht suikerwater.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Zoetekoeksdozeke schreef:

verder vind ik het droog en smakeloos.

Ik zou zeggen: ga verschillende manieren uitproberen! Bij mij gaat het helemaal kriebelen bij zo'n opmerking en zou ik je graag het tegendeel laten proeven!
Trempeer je lagen (suikersiroop maken van 1:1 suiker en water, even laten koken en na afkoelen aroma toevoegen) en minimaal 3 en bij hoog biscuit 4 lagen snijden en dus dunne laagjes biscuit met vulling. Weet zeker, dat zelfs jij het lekker kan vinden!

Groet, Jolanda

6

Ik hou ook niet zo van biscuit...... ik vind het niet droog maar de structuur staat me niet aan (ik geloof echt wel dat je taartje lekker is hoor Jol, zou het graag een keer proeven maar toch ik vind cake gewoon erg lekker....) dus ik gebruik van alles en nog wat in de taart. Meestal iets op cakebasis en daar heb je zo veel verschillende soorten in. Ik gebruik ook appelcake of abrikozencake met vers fruit erin mee gebakken. Het wordt dan wel wat minder strak. Als je echt een strakke taart wilt hebben gebruik ik graag madeira cake en dat vul ik dan gewoon met niet te dikke lagen en niet te grote stukken snijden.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

Dank jullie wel! Ik heb al wel eens een cake bekleed (ik ben een absolute beginner, maar je moet toch eens de eerste stap zetten). Dat vond ik wel lekker, maar de meeste gasten vonden het toch behoorlijk machtig. Volgens mij ben ik de enige die daar vaak anders over denkt, haha.

Biscuit vind ik ook idd vooral qua structuur niet zo denderen. Maar een andere verhouding biscuit/creme zou inderdaad wel kunnen werken. En bij fruit-achtige (minder heftige vullingen) ga ik gewoon cake doen.

En ik ga natuurlijk ook eens even dingen als angelcake en madeira cake uitproberen! Kan nooit kwaad, haha.

groetjes,
Maayke

als je gasten het te machtig vonden... in de decoratie boeken die ik hier heb en op sites als wilton.com raden ze qua snijden stukjes van 2 bij 5 of 2,5 bij 5 cm aan. Dus zeg maar de helft van een hollands plakje cake.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Ik haal uit je bericht dat je biscuit vult met een botercrème???

Biscuit met bavarois smaakt al een heel stuk beter! (als je slagroom lust natuurlijk...) Qua structuur past dat ook beter bij elkaar.
Botercreme hoort dan weer beter bij cake. Maar da's past echt machtig!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Ben niet zo'n bavarois liefhebber.... Vooral niet die fruitsmaken. Ik hou het toch maar bij creme of eventueel slagroom.