1

Onderwerp: Vullen met mona toetjes.. Hoe?

Ik lees regelmatig dat jullie vullen met mona toetjes.
Maar hoe doen jullie dat?
Ik kan bij de recepten niets vinden.
Kwak je het toetje er gewoon zo tussen, of moet er nog wat bij of? En welke smaken zijn dan mogelijk? Of maakt dat niets uit?

.. Want taart kan altijd!!

2

Re: Vullen met mona toetjes.. Hoe?

Een Monatoetje is vooral handig als je weinig tijd hebt. Je kan het zonder extra toevoegingen als vulling tussen de taarten doen. De sausjes van de toetjes zijn trouwens minder geschikt om te gebruiken.

Ik vind zelf de aardbeienkwarktaart en de stroopwafelcreme erg lekker!

3

Ik gebruik vooral de citroenkwark veel. De aardbeienkwark ook wel met regelmaat (dan inderdaad voor het gemak) en ook wel eens chipolata, stroopwafelpudding  en diverse toetjes van de maand gebruikt. Allemaal lekker.
Ik gebruik altijd 2 (soms 3) lagen van het toetje en 1 laag met iets anders. Dat is bijvoorbeeld bij de citroenkwark lemoncurd.  Wel een dijkje maken van botercreme en daartussen de kwark aanbrengen. Mijn ervaring is, dat ik per 10 personen 1 pot Mona nodig heb.

Groet, Jolanda

4

Jaaa de citroenkwark is super lekker!  :Y  Even doorroeren en dan kan het zo op je taart als vulling. Wel een dijkje spuiten inderdaad.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

5

Ik gebruik altijd de chipolata. Dat is mijn favoriet. Ik doe er altijd wel een beetje slagroom (zo'n kleiner potje) doorheen. Dan wordt de vulling nog lekkerder vind ik. En ja, ook ik spuit eerst een dijkje van botercreme.

6

Staaltje schreef:

Jaaa de citroenkwark is super lekker!  :Y  Even doorroeren en dan kan het zo op je taart als vulling

Mijn ervaring is dat je het juist NIET moet doorroeren. Dan gaat de lucht er uit en wordt het een kleffe natte bende. Je moet niet roeren en het zo op je taart scheppen als vulling. Ik vind vooral de aardbeienkwarktaartpudding het lekkerst  :9

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Ik heb 1 keer de citroenkwark met lemoncurd gebruikt, dus twee keer een dun laagje lemoncurd en daarover een laag pudding. Was wel lekker, maar van dat zure houdt niet iedereen. De aardbeienkwarkpudding heb ik gister gebruikt en was erg lekker, wel met een dun laagje aardbeienjam erbij. Deze smaak is wel het veiligst als je de taart voor iemand anders bakt. De meesten houden nl. wel van aardbeien.  :) Andere toetjes heb ik nog niet geprobeerd. Ik hoorde dat de chocolademousse gemengd met geklopte slagroom wel lekker is om tussen de biscuitlagen te smeren. Deze ga ik binnenkort proberen met kersenvlaaivulling. Hoop dat dat ook lekker is...

Veel succes!

8

heb laatst de luchtige bosvruchtenpudding gebruikt met de aardbeienkwart erg lekker wel ff dijkje maken van botercreme die daar had ik trouwens een beetje aardbeien saroma door gedaan...

9

Aardbei, citroen en ook chocodream.... Mmmmmm...

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

10

Waarom kan je dat sausje wat er meestal op zit,niet gebruiken.Is dat omdat de taart anders te nat wordt.Ik vind het sausje nog lekkkerder dan de pudding.En als je eerst een heel dun laagje botercreme eronder doet,zou dat helpen?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!