1

Onderwerp: welke tools/uitstekers gebruiken jullie vaak/zijn onmisbaar?

Hoi,
Ik ben nu bijna een jaartje aan 't taarten, en heb van m'n familie geld voor m'n verjaardag gehad, waar ik nu ong. 80,- van over heb.
Wat ik graag wil besteden aan bakspulletjes.
Ik heb al wat spulltjes gekocht afgelopen jaar.
Ik heb een paar bakpannen (wil ik er wel meer van), kleine uitrolstok, (vooor de bekleding gebruik ik pvcbuis) smoother, plunger margrietjes, geometrie-set, JEM letter en cijfer uitstekers, Sugargun, klein spateltje, grote spatel, goedkoopste setje modeling tools, ribbon cutter, cutting wheels, rondjes uitstekerset, dat was het geloof ik wel. Ik zou graag nog wat uitstekertjes erbij hebben, maar welke?? Is deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=188 bijv fijn en het geld waard??
En wat zijn nog meer dingen die je vaak kan gebruiken en echt fijn zijn??
Ik vind het zo moeilijk om te kiezen, jammer dat je het maar 1x kan uitgeven  ;)

Groetjes, Diana

2

Re: welke tools/uitstekers gebruiken jullie vaak/zijn onmisbaar?

hoi diana,
ik heb die laatste bloemenset laatst ook gekocht. je hebt wel verschillende soorten uitstekers bij elkaar, dus dat is fijn! ik heb echter de rust nog niet kunnen vinden voor mezelf om echt de mooie bloemen te maken die in 't boekje staan. op zich is het wel een goede beginnersset, maar ik denk dat ik over een tijdje toch aan een andere plungers ga, bijv voor de meestgebruikte.

de stekers zijn trouwens mooi scherp, dus dat is wel fijn. als je veel voor weinig geld hebt, moet je deze zeker nemen. en vergeet ook niet de flowerpaste dan te bestellen  :D

op zich doe ik nog best veel met mijn aardappelschilmesje, omdat ik weet wat ie kan en hij lekker scherp is... maar iets wat ik ook best veel gebruik is zo'n mapje met van die tooltjes erin (http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1750)

2 kleine uitrolstokken zitten trouwens ook in de bloemenset, zij het van hout. da's wel iets om rekening mee te houden natuurlijk :+ niet dat je dadelijk allemaal dubbele dingen hebt...

en misschien wil je iets om de randen van je taart mee af te werken? ik begin het bolletjes draaien namelijk aardig beu te worden...  :rolleyes:

hoop dat ik je zo weer een stuk verder heb geholpen!

groetjes, yvonne

3

Ik heb de bloemenset aangeschaft bij mijn eerste bestelling bij de webshop.. en ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je er pas iets aan hebt als je de 'echte' bloemen gaat maken.. zoals rozen, narcissen, anjers enzo..

Voor de 'gewone' bloemen zou ik bij de plungers blijven.. Die komen gewoon meteen mooi uit de plunger terwijl met de andere set je toch wel even bezig bent om er 'echte' bloemen uit te krijgen..
Als je voor plungers gaat zou ik er ook een setje "bloemstampertjes" bij doen.. zeker gele bloemhartjes bij margrietjes maken ze echt af :Y  http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2100

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

hey bommeltje,
ik dacht al dat 't aan mij lag! ik gebruik wel die boterbloempjes in verschillende maten veel en wat andere uitstekers die je ook zo kan gebruiken op je taart.. ach ja, over een tijdje maar eens voor gaan zitten!
groetjes, yvonne

5

Ik werk graag met First Impression molds. Makkelijk in gebruik en groots effect :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties