1

Onderwerp: Taart voor 100 pers.!!!

Hoi allemaal,
Zoals jullie lezen moet ik een taart maken voor 100 pers. het is voor een babyfeest, nou wil ik graag weten als het een stapel wordt welke maten kan ik het beste gebruiken en kan ik dan niet beter 2 stapels maken? Het is voor een vriendin dus sommige dingen mag ik zelf bepalen. Graag jullie advies.
Alvast bedankt!!

2

Re: Taart voor 100 pers.!!!

Hiernaast bij tabellen kan je precies zien voor hoeveel personen welke taart (vorm en maat) zijn. Ik weet niet wat voor vormen en maten je precies in huis heb.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

jolanda71 schreef:

Hiernaast bij tabellen kan je precies zien voor hoeveel personen welke taart (vorm en maat) zijn. Ik weet niet wat voor vormen en maten je precies in huis heb.

hoi, ik heb nog niet zoveel in huis ik ben pas begonnen met deze hobby ik heb een paar bakblikken maar verschillende vormen, dus ik moet nog wat aanschaffen, maar bedankt hoor!

4

Je kan ook een hele leuke stapel maken met verschillende vormen hoor.  :Y

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Waar woon je?? Anders zijn er vast wel medetaartenbaksters waar je vormen van mag lenen. Als het omgeving emmeloord is.
Heb nog niet heel weel. maar toch.
Groetjes Gea

6 Laatst bewerkt door gwn-n (06-03-2010 10:33)

tamarisk schreef:

Waar woon je?? Anders zijn er vast wel medetaartenbaksters waar je vormen van mag lenen. Als het omgeving emmeloord is.
Heb nog niet heel weel. maar toch.
Groetjes Gea

aah, wat lief dankje wel! maar mijn probleem is niet zozeer de aanschaf van de vormen, maar de combinatie er van. Ik wilde dus weten welke maten (het worden ronde vormen denk ik.) het beste bij elkaar passen, maar dan voor 100 pers.
Woon in Utrecht trouwens.

7

Pfff, voor zoveel personen lijkt stapelen me nogal een klus... Maar ik ben ook nog niet zo lang bezig en ga binnenkort voor het eerst drie hoog stapelen en dat vind ik al eng :-). Het moet zeker wel kunnen, zommige bruidstaarten zijn wel 6 hoog en zeker voldoende voor 100 personen. De vraag is echter ook of je het aandurft?
Twee stapels lijkt mij ook leuk en wellicht makkelijker. Ik zou dan gaan voor één stapel van 15 cm, 20 cm en 25 cm en een stapel van 20, 25 en 30 cm (allemaal rond). Maar de ervaren bakkers kunnen je wellicht beter helpen...?

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

je kunt het bij de tabellen zelf uitrekenen. Ik zou er wel sowieso minimaal 5cm tussen iedere laag laten zitten. En dan kun je zelf uitrekenen of je ietsie meer of minder dan 100 personen gaat maken, of dat je 2 dezelfde maten stapels maakt, of 2 verschillende.

Als je toch gaat voor de 100 personen in 1 stapel, realiseer je dan wel dat een 35 of 40 cm taart bekleden, echt een reuze lap is.
Ik denk zelf ook dat als je een 40cm vorm gaat aanschaffen, je die niet heel vaak gebruikt. Naja, ik heb er hier 1 liggen die bij een set zat, en die heb ik nog nooit gebruikt, nu 1,5jaaar geleden ;)
Mocht je uiteindelijk gaan voor de enkele stapel kun je wel een 35 en 40 cm van mij lenen, als je dat wilt. zijn niet van PME, maar van een andere vaag merk uit engeland. ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Hihi, ik wil net reageren, maar ik zie dat Tirza al eebn heleboel heeft gezegd wat ik ook wilde zeggen.

Ik heb nog wel een aanvulling: Als je wilt investeren voor de toekomst, zou ik een paar gangbare maten aanschaffen. Ik zou denk ik gaan voor drie stapels van drie, 15, 20, 25. Klein stapelen is minder 'eng', de maat bakvormen heb je je leven lang iets aan O-) en staat ook erg leuk, zo'n stapeltaartenbuffet. Enige nadeel is dat je dus in drie keer moet bakken en dus ruimte in je vriezer moet hebben om de kapsels in te bewaren.

PS: ik zou gaan voor de diepe PME pannen, vind ik super!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

tipsytaartje schreef:

je kunt het bij de tabellen zelf uitrekenen. Ik zou er wel sowieso minimaal 5cm tussen iedere laag laten zitten. En dan kun je zelf uitrekenen of je ietsie meer of minder dan 100 personen gaat maken, of dat je 2 dezelfde maten stapels maakt, of 2 verschillende.

Als je toch gaat voor de 100 personen in 1 stapel, realiseer je dan wel dat een 35 of 40 cm taart bekleden, echt een reuze lap is.
Ik denk zelf ook dat als je een 40cm vorm gaat aanschaffen, je die niet heel vaak gebruikt. Naja, ik heb er hier 1 liggen die bij een set zat, en die heb ik nog nooit gebruikt, nu 1,5jaaar geleden ;)
Mocht je uiteindelijk gaan voor de enkele stapel kun je wel een 35 en 40 cm van mij lenen, als je dat wilt. zijn niet van PME, maar van een andere vaag merk uit engeland. ;)

hoi, bedank allemaal!! ik ga overleggen met mijn vriendin  dan kijk ik wat haalbaar is. Ik heb ook niet zo veel tijd het is vandaag over 2 weken, ik moet dus nog veel voor bereiden en aanschaffen.
Hoop dat het lukt! Nog maals bedankt!!