1

Onderwerp: Help, hij wil niet stevig worden...

Hoi,

Ik heb gisteravond de banaanvulling gemaakt van het forum. In plaats van slagroom heb ik kwark gebruikt. De vulling moest namelijk zonder room zijn. Nu heb ik genoeg gelatineblaadjes gebruikt, maar na 2 uur in de koelkast bleef het slapjes. Dus nog maar 2 blaadjes erdoor heel gedaan.

Nu vanmorgen is het nog niet gestold. Dus heb ik er nu net nog weer 3 blaadjes doorgedaan. Goed af laten koelen, het stolde nog net niet in het glaasje. Terwijl ik het er door roer, zie ik allerlei kleine stolseltjes verschijnen. Ja, hoor. Het was goed afgekoeld.

Ik betwijfel of het nu zijn werk wel doet. De taart moet vandaag af!

Wat nu? Ideeën?

2

Re: Help, hij wil niet stevig worden...

Je moet gelatine altijd oplossen in een kléin beetje warme vloeistof . Misschien heb je dat niet gedaan?

Carpe Diem !

Ja, heb ik gedaan. Precies gevolgd wat er op de verpakking staat. Ik heb al veel vaker met gelatine gewerkt en dat ging prima.

Ondertussen zit de vulling er al in. Ik heb er uiteindelijk nog 4 blaadjes in gedaan. Het bleef slap. Ik heb een dun laagje gedaan en behoorlijke dijken gespoten. Ik hoop dat het goed gaat...

4

Ik heb eens zitten nadenken; ik heb dat ook eens gehad met aardbeienmousse. Heb het toen in de vriezer gedaan dan wordt het snel teruggekoeld.Misschien is dat een suggestie ?

Carpe Diem !

En toen was het gewoon stijf geworden?

De vulling zit al tussen de taart. Ik zal je tip voor de volgende keer onthouden.

6

Ja, en als het koud genoeg is nog even opkloppen .

Succes alvast voor de volgende keer,hoop dat het dan wel goed gaat. En ach, dijkjes zijn een goed alternatief hoor!

Carpe Diem !