1 Laatst bewerkt door LisanneM (05-03-2010 17:47)

Onderwerp: Hoe ziet mijn Biscuit eruit?

Omdat ik helemaal nieuw ben in dit taarten wereldje (met biscuit), heb ik geen idee of de Biscuit er goed uitziet. Is hij niet te bol of te bobbelig? Of werk je dit juist weer af met boter crème  :) ?

http://i159.photobucket.com/albums/t146/1lisanne1/020-4.jpg

http://i159.photobucket.com/albums/t146/1lisanne1/019-3.jpg

Alvast bedankt!

Lisanne

2

Re: Hoe ziet mijn Biscuit eruit?

heb er niet veel verstand van maar ik vind hem er mooi uitzien hoor.
je moet wel even de bovenkant en stukje afsnijden. zodat hij mooi plat is. en dan om draaien zodat het afgesneden stuk onde ligt ;)

3

Hij is vrij laag. En verder ziet hij er mooi uit. Gewoon op zijn kop storten en het  bolle is eraf. En dus ook geen last van glad smeren met botercreme

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Hij is inderdaad een beetje laag, maar verder ziet hij er goed uit. Heb je hem gemaakt volgens een recept of met een mix? Je hoeft de bolle kant er niet af te snijden hoor, het is inderdaad zo dat als je hem op zijn kop stort, dat bolle eraf is. En anders even een wat zwaardere snijplank erop leggen.

Groetjes Laura!

5

Ik heb het met de mix van de webshop gedaan. Eigenlijk precies zoals het op de zak staat. 330 gram mix, 5 eieren en 33 ml water. Wat kan ik voortaan doen om hem wat hoger te krijgen? Ik neem aan, wat meer mix, misschien een eitje meer en, wat meer water?

Of staat dat in de FAQ beschreven bij "Hoe bepaal ik de hoeveelheid beslag die ik nodig heb?" .

Alvast bedankt!! :D

6 Laatst bewerkt door AnitaH (05-03-2010 18:58)

Hoi Lisanne,

In het begin werden mijn biscuits ook vrij laag en helemaal niet luchtig, het lag bij mij vooral aan de temperatuur en de luchtigheid van het beslag. Ik begon met de elektrische oven 200 graden, dat was dus echt veel te warm. Nu bak ik heteluchtoven en bouw de temp. op (8 min. 140 - 10 min. 150 - 15 min. 165).

Wat het beslag betreft, dit mixte ik eerst 10 min. laagste stand maar dit moest hoogste stand zijn  :o  :D ik merkte meteen verschil. Mijn biscuits worden nu zo'n 5 tot 7 cm. hoog.

Ik hoop dat je er wat mee kan  :Y

7

Bedankt Anita!

Ik heb inderdaad ook 10 minuten gemixt (dit wel met een handmixer). Eerst 8 minuten op de hoogste stand, later 2 minuten op een rustige stand. Ook heb ik onze electrische oven eerst op 150 (13 min) 165 (13 min) en als laatst 180 (13 min) zoals in de FAQ.

Achja :D Ik moet natuurlijk alles ook nog leren! Niet alles is gelijk perfect O-)

8

Welke maat had de bakvorm?

Groetjes, Elly

9

Warme eieren en warm water gebruiken, en ik verwarm de mengkom nu ook even voor.............in combinatie met een nieuwe oven  :D 30 minuten op 180 graden...........na 15 minuten voorverwarem, worden mijn kapsels sinds 2 dagen ineens veel hoger.

Het beslag is ook na 8 min hoog en 2 min laag mixen (handmixer) wit en er blijven 'punten' in staan............

10

De diameter van de bakvorm is 25 cm.
Bedankt allemaal voor jullie tips!! :)

11

Heb je hem in de bakvorm af laten koelen? Het lijkt namelijk alsof hij ingezakt is?
Beter meteen uit de vorm op een rooster storten  :Y

Groetjes Melanie

12

Hij is idd een beetje laag. Lijkt ook compact. Mijn biscuit is wel hoger en boller, maar toch snij ik de bovenkant er niet af. wanneer ik de biscuit meteen stort, op z'n kop dan, is er niks meer van te zien. Niet afsnijden dus. ;)

13 Laatst bewerkt door Aapie23 (13-03-2010 13:51)

Het is best belangrijk dat de eieren goed warm zijn!

Ik breek en doe alle ei bij elkaar in een schaaltje/glas en doe het even in de magnetron tot ze lekker warm aanvoelen, niet te heet maar ook niet te koud. :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!