1

Onderwerp: heel kunstwerk bekleden in één dag ???

Hoi allemaal,
Ik zie zulke prachtige taarten (lees kunstwerken)voorbij komen, mijn vraag is
bij zo een kunstwerk , doen jullie dat dan in één dag helemaal of hoe doen julie dat ?? Kun je de ene dag beginnen en de volgende dag afmaken bijvoorbeeld ??
Ben erg benieuwd hoe dat dan gaat
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het in één dag lukt , en heel lang kan het niet duren, ivm de houdbaarheid ??

2

Re: heel kunstwerk bekleden in één dag ???

Ik zelf werk eigenlijk altijd in 2 dagen.
Dag 1 bakken vullen en bekleden en de 2e dag ga ik de taart versieren. Maar uiteraard ligt het aan de grote van de taart en hoe veel toeters en beelen erop een taart gaan, hoe lang je er mee bezig bent.

Ik heb laatst een spoedklus gehad en die moest gewoon 's middags klaar zijn. En dat lukte dus in 3 uur tijd (incl. bakken). Maar dan wordt het dus een simpele taart.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door monique63 (05-03-2010 12:09)

Soms inderdaad in één dag , als de versiering niet zo gecompliceerd is. Meestal de ene dag ( 's avonds ) bakken en de volgende dag afmaken. Soms bij ingewikkelde / moeilijke versieringen meerdere dagen, meestal zijn dat dan boetseersels of dingen die lang moet drogen ( verharden).

Carpe Diem !

4

Meestal heb ik hetgene wat op de taart moet al van tevoren gemaakt. Dus is het s`morgens bakken, s`avonds vullen en bekleden en afdecoreren en klaar.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Ik bak mijn kapsel vantevoren en gooi hem de vriezer in. Decoratie maak ik ook allemaal vooraf. Op de dag dat de taart er moet zijn ga ik vullen, bekleden en decoreren. Verser kan niet! (maar dus wel voorwerken!)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

6

dank voor jullie reakties,
Het heeft allemaal te maken met goed plannen en doorwerken :)
Ik doe mijn best, de tijd zal het leren :Y