1

Onderwerp: biscuitmix of zelfgemaakte.Welke vinden jullie beter.

Ik heb een lange tijd met de biscuitmix van de shop kapsels gemaakt.Ze waren heerlijk en super hoog.
Maar ik moet nu een beetje op mijn geld letten en heb inmiddels alle  recepten al geprobeerd.Alle twee de recepten van de site en ook recepten die ingezonden waren.Maar die worden lang zo hoog niet als de mix.
Ik doe precies wat er staat maar het wil maar niet echt omhoog komen.Ik krijg taarten die maar 5 cm hoog zijn terwijl de mix veel hoger wordt.
Welk recept vinden jullie nu het ultieme recept.
En dan heb ik nog een vraagje.Ik moet volgende week een 3d cars maken.Kan ik die beter maken van cake of van biscuit.

Thanxx

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

2

Re: biscuitmix of zelfgemaakte.Welke vinden jullie beter.

Ik vind mix absoluut lekkerder. In het begin deed ik het ook met het biscuitrecept van de site. Maar toen ik de mix een keer geprobeerd had vond ik die vele malen lekkerder. Gebruik overigens soezie.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Het is zo vervelend.Ik woon in een uitstervend gebied waar niet eens een winkel is.Ook in de regio is er hier geen een winkel die mix verkoopt.Zou een natuur winkel het trouwens hebben?

4

Bij jullie in de omgeving geen Welkoop of boerenbond?

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

:nooo Helaas.Ik was al op internet aan het speuren of er iets hier in de buurt is.Ik woon vlakbij Vianen.Misschien is er iemand die weet of er iets in de buurt is.Anders moet ik helemaal naar Utrecht naar de tafel van 18.En dat voor een pakje mix.

6

De dichtsbijzijnde welkoop voor jou is zo te zien op internet in Houten.

7

Wowww,waar heb je datin opgezocht.Want dan ga ik even kijken waar die precies zit.Moet alles met ov doen want ik heb geen auto,niet eens een rijbewijs.Dus het moet een beetje bij het station zijn.
En Jolanda,hartstikke bedankt he,dat je het voor me heb opgezocht. :Y

8

Even gegoogled op Welkoop omgeving Vianen.

9

Is er niemand bij je in de buurt die ook bakt? Misschien kun je dan wat mix overnemen. Ik woon op zich wel bij je in de buurt maar met het ov wordt het een hele wereldreis. Maar altijd welkom!!

Volg je hart...want dat klopt!

10

Hallo Monique,
Ik zal eens een oproepje plaatsen.
Ameide is maar een stukje hier vandaan maar inderdaad,mat het ov ben ik een have dag weg want de bussen rijden maar 1x per uur.Hoe kunnen ze het verzinnen he? :/
En dan moet ik in Vianen overstappen,dat is echt geen doen.
Maar hartstikke bedankt voor het aanbod. :)

11

in nieuwegein zit een webschop
je kan bestellen en laten bezorgen maar na een belletje mag je het ook komen halen
lies cakeshop heet het
zelf ff www. en nl ervoor en achterzetten
daar hebben ze ook de mix
hoop dat dit wel mag?

12

Heyy,das goed nieuws.Hoe komen jullie toch aan al die email adressen.Wat dat aan gaat ben ik echt zoooooooo blond.
Bedankt.Ik ga zo even kijken.

13

Sowieso moet je meer eieren gebruiken voor dezelfde vorm als wanneer je mix gebruikt hebt he, dacht 1 ei meer sowieso.
Uit mijn hoofd gebruik ik 5 eieren, 150 gr bloem/150 suiker voor een 20cm vorm dus wellicht heb je te weinig beslag gemaakt?

Groetjes Melanie

14

Ohh,is dat zo.Ja dan heb ik er veel te weinig beslag in gedaan.Ik had het uit gerekend met water.er stond dat je voor een halve liter 1 ei moest gebruiken.Maar ik zal er eens meer beslag in doen.Ik hoop dat het werkt.En doe je er geen bakpoeder in.Of gebruik je zelfrijzend bakmeel.Of alleen bloem.Want in zelfrijzend bakmeel zit al bakpoeder.

15

Nou ik denk dat et duidelijk is voor je eerste vraag.
Nu ff je 2de vraag... je kan beter cake gebruiken voor een 3d taart.. ik heb een keer geprobeerd om de cars taart te maken van biscuit en heb uiteindelijk gewoon cake balletjes gemaakt... want et werdt een zooitje.

16 Laatst bewerkt door Vlindertjuh1985 (05-03-2010 11:50)

Inderdaad wat Doosch zegt, voor een 20 cm 5 eieren!150 (125 gr en 25 gr maizena) bloem en 150 suiker.

Ik weet niet hoe de verbinding Everdingen - IJsselstein is, maar mocht je willen, ik heb 5 kilo biscuitmix liggen. Als het te doen is mag je best een kilo ofzo komen halen hoor! De mix is toch lekkerder hihi. Als je wilt moet je maar even mailen..

Mijn blog + foto's van de gemaakte taarten en decoraties!! www.taartjeheerlijk.nl

17

Bedankt Canadesje.Het leek mij ook beter.
Maar nu wil de klant dat ik zelf maar moet verzinnen wat de vulling wordt.Dat vind ik altijd zo moeilijk bij cake omdat het al zo machtig is.Ze was overal voor in,zei ze.Maar ze zijn wel gek op aardbeien.Dus ik moet maar even een paar smaakjes uit vogelen.

18

Ik zou gewoon jam gebruiken... en dan een smaaktje door de BC. In de how to's voor 3d cars taarten zie je ook hele dunne laagjes vulling jam.. gewoon 2 of zo.  Ik ga eentje maken voor morgen als een verassing voor de zoontje van een vriendin (gisteravond samen 2 cars taartjes gemaakt).  Heb een oval cake nu in de oven staan.  En daar tussen komt alleen aardbei jam en afsmeren en zo ga ik doen met choco BC.