Onderwerp: Hoelang? Blanda 20cm vorm
Hallo,
sorry als dit al ergens staat vermeld, maar ik kom er niet helemaal achter.
Hoelang moet een Blanda bol vorm van 20cm in de oven?
En op hoeveel graden?
Bedankt alvast!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoelang? Blanda 20cm vorm
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
sorry als dit al ergens staat vermeld, maar ik kom er niet helemaal achter.
Hoelang moet een Blanda bol vorm van 20cm in de oven?
En op hoeveel graden?
Bedankt alvast!
Ik hou altijd dezelfde tijd en temperatuur aan als bij een ronde taart van 20cm
hoi hoi
ik heb ook blanda schaaltjes maar die zijn toch van glas en die doe je toch niet in de oven neem ik aan??
hoi hoi
ik heb ook blanda schaaltjes maar die zijn toch van glas en die doe je toch niet in de oven neem ik aan??
Je hebt ook zilveren schaaltjes van blanda, deze kunnen wel in de oven
hoi hoi
Zowel de roestvrijstalen als de glazen blandaschaaltjes schijnen in de oven te kunnen. Van de roestvrijstalen weet ik het zeker. En glas kan een hoop hebben, als je ze maar niet op een koude ondergrond als een granieten aanrechtblad zet als je ze uit de oven haalt.
hoi hoi
die zijn als het goed is ook vuurvast.
dat lees ik hier altijd staat misschien ook wel op de ikea site.
als ze vuurvast zijn mogen ze in de oven
Ik bak de 20 cm Blanda 45 min. op 160 gr. hetelucht niet voorverwarmd
Ik maak mijn biscuits met een recept uit eentaartenboek (dus met boter en suiker en dan eieren en zelfrijzend bakmeel en bloem). Voor een 'normale' vorm moet die 1,5 uur in de oven, maar toen ik dit pas bij de Blanda deed bleek de binnenkant (bij doorsnijden) nog helemaal vloeibaar.. volgende keer doe ik hem dus minstens 2 uur!
Ik heb vorige week voor het eerst de blanda gebruikt (20 cm) ten eerste ging hij leken.. het liep er zo uit helaas en hij moest zowat wel een uur in de oven op 175 graden voordat hij klaar was.
Ik maak mijn biscuits met een recept uit eentaartenboek (dus met boter en suiker en dan eieren en zelfrijzend bakmeel en bloem). Voor een 'normale' vorm moet die 1,5 uur in de oven, maar toen ik dit pas bij de Blanda deed bleek de binnenkant (bij doorsnijden) nog helemaal vloeibaar.. volgende keer doe ik hem dus minstens 2 uur!
Als je met boter bakt, bak je cake en geen biscuit. Dat duur inderdaad veel langer!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Hoelang? Blanda 20cm vorm