Onderwerp: delfsblauw

gisteren kreeg ik mijn pakketjes met nieuwe spullen binnen (o.a. de sugargun en ribbon cutter) en dan moet je die natuurlijk uitproberen ;) vanmiddag heb ik lekker freubelen en een dummie gemaakt. ik heb van de week bij xenos de suikerpoppetjes meegenomen in delfs blauw dus hebben we een bijpassend taartje gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VSS8YS4O.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LCLWPFDE.jpg

Groetjes Miranda

2

Re: delfsblauw

wat leuk!!!!! en voordat ik je verhaaltje las dacht ik al: tjeemig die kan priegelen met puzzelen, zijn het suikerpoppetjes :lol:  geweldig leuk hoor. chips, ik kom helemaal niet in de buurt van de xenos van de week, jammer, want ik vind ze heel erg leuk.
en van die ribboncutter ga je echt nog veel plezier beleven. die gebruik ik supervaak :Y

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

wat is die leuk!

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

4

Ik ben nog helemaal niet handig met de ribboncutter :/
De delfsblauwe poppetjes vind ik super ! terwijl ik normaal helemaal niet van suikerdingetjes hou  :D
Vind het mooie gedaan dat blauw en wit :thumb:

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

5

Mooie taart en wat een leuk idee, ga ik onthouden.

Moet ook nog wat met de suikerdingetjes doen. En dummy moet ik ook eens aan denken.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

6

Wat een leukerd!

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

7

echt heel leuk met de figuurtjes , en de mooie strepen !

mooie tint blauw is dat ook zeg

en super he die sugargun  :D

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

8

Mooi kleurencombi!!

Ik ben deze maand jarig en heb een sugargun op mijn lijstje gezet :D

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

9 Laatst bewerkt door mirandadegroot1978 (04-03-2010 20:20)

bedankt voor jullie leuke reakties. kwebbeltje ik kan wel puzzelen, maar niet zo klein hoor ;) die ribbon cutter en sugar gun zijn echt super. daar ga ik veel plezier van hebben denk ik :) heb het bij wendy gebruikt bij m'n assepoesterjurk. heb daarna alles besteld waar ik tot die tijd over twijfelde of het wel iets was, maar wat eigenlijk heel goed werkt:)

Groetjes Miranda

10

Heel erg leuk  :thumb:

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

11

ik heb de suger gun steeds in mijn mandje en dan er weer uit, de een kan er zo goed mee overweg, maar de ander weer niet, dus twijfel ik steeds
Nu ik jouw mooie taart bekijk , ga ik hem toch weer in mijn mandje doen hoor  :Y , een hele mooie kleur blauw , echt Delfts blauw

12

heel leuk gedaan, en je blauw is echt mooi!

Groetjes, Dorothea.

13

Mooi zeg!

Groetjes Annemarie
*Wat is taarten maken toch een heerlijke hobby!* (Bijna net zo leuk als wudden ;))

14

Leuk zeg, ik heb de suikerfiguurtjes ook meegnomen laatst, wil ze gebruiken op de cupcakes die mijn dochter gaat trakteren..ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de delftsblauwe kleur hebt gemaakt..het is fondant denk ik..?
Groetjes

15

Ik wilde eigenlijk gaan vragen waar je die delftsblauwe poppetjes vandaan had tot ik je verhaaltje las ;)
Daar ga ik binnenkort dan ook maar even langs.
Super leuke taart geworden zeg!!

A new hobby, a new challenge

gertieneke schreef:

ik heb de suger gun steeds in mijn mandje en dan er weer uit, de een kan er zo goed mee overweg, maar de ander weer niet, dus twijfel ik steeds
Nu ik jouw mooie taart bekijk , ga ik hem toch weer in mijn mandje doen hoor  :Y , een hele mooie kleur blauw , echt Delfts blauw

dank je. ik heb ook lang zitten twijfelen, maar uiteindelijk toch maar gekocht. je moet wel genoeg crisco door de fondant doet. anders gaat 't niet zo makkelijk.

Groetjes Miranda

Belle73 schreef:

Leuk zeg, ik heb de suikerfiguurtjes ook meegnomen laatst, wil ze gebruiken op de cupcakes die mijn dochter gaat trakteren..ik ben heeeeeel benieuwd hoe je de delftsblauwe kleur hebt gemaakt..het is fondant denk ik..?
Groetjes

dank je. het is idd fondant. ik heb gekleurd met royal blue van wilton. en daar een klein beetje zwart en wat violet door gedaan.

Groetjes Miranda

18

**** je moet wel genoeg crisco door de fondant doet.             
           anders gaat 't niet zo makkelijk***

word het dan niet erg zacht, zodat het van je taart*loopt* ???
hij zit nog op mijn verlanglijstje, wacht tot hij in het mandje mag, maar aangezien ik een paar uurtjes geleden mijn bestelling heb verstuurd, die natuurlijk weer te groot was als je mijn man moet geloven  :D moet hij toch nog even zoet blijven zitten   :Y

19

hele leuke taart
kan zelf echt niet met die ribbon cutter overweg dat ding blijft steeds plakken

gertieneke schreef:

**** je moet wel genoeg crisco door de fondant doet.             
           anders gaat 't niet zo makkelijk***

word het dan niet erg zacht, zodat het van je taart*loopt* ???
hij zit nog op mijn verlanglijstje, wacht tot hij in het mandje mag, maar aangezien ik een paar uurtjes geleden mijn bestelling heb verstuurd, die natuurlijk weer te groot was als je mijn man moet geloven  :D moet hij toch nog even zoet blijven zitten   :Y

nee hoor dat valt wel mee. ik doe het een beetje op gevoel. het moet lekker soepel aanvoelen. je merkt zelf wel hoeveel je nodig hebt. als het stroef gaat, moet er nog een beetje meer bij.

Groetjes Miranda

dianaatstyle schreef:

hele leuke taart
kan zelf echt niet met die ribbon cutter overweg dat ding blijft steeds plakken

dat is jammer, want volgens mij kun je er veel plezier van hebben. bij mij bleef het in het begin ook een beetje plakken, maar toen heb ik het voorzichtig los gehaald en weer verder gerold.

Groetjes Miranda