1

Onderwerp: Banketbakkersroom en botercrème

een paar vragen haha.

Ten eerste, kan je ergens misschien banketbakkersroom kopen in een supermarkt zoals AH?

- Wat is het verschil tussen botercrème en botercrème extra? bij de 1 moet banketbakkersroom erbij, maar waar gebruik je het dan precies voor? En als je dus bv. banketbakkersroom neemt uit een pakje (ik neem aan dat het poeder is dat gemixt moet worden)moet je het dan de opgesteven banketbakkersroom bij de botercrème doen?

Ik wil namelijk een taart bakken met als kapsel een biscuit of cake,is biscuit steviger dan cake? en daarna wil ik dan het in lagen snijden. Kan je dan bijvoorbeeld een laagje slagroom,botercreme en bijvoorbeeld een aardbeien jam eropdoen?
Wat voor hechtlaag moet ik gebruiken als ik rolfondant ga gebruiken voor een taart? Ik heb  een keer gelezen dat het ook werkt met botercrème.

zo, dat was een lang artikel.  :9

2

Re: Banketbakkersroom en botercrème

Een hele hoop van deze vragen kan je ook met zoeken bij de FAQ (veelgestelde vragen maar dan op z'n engels  :D ).

BBC extra is met bankerbakkersroom die je in iedere super kan kopen. Je moet hem dan nog wel even maken. Het verschil met gewone BC is dat hij lekkerder is.

Met BBC extra kan je een biscuit vullen. De gewone BC 1:1 gebruiken we voorla om af te smeren. En dan is het ook gelijk je plaklaag voor het fondant.

Een biscuit is zachter dan cake. En het is ook veel minder machtig. Je kan het biscuit in lagen snijden en vullen met dat wat jij lekker vind. Dat kan dus echt van alles zijn.

Ik hoop dat ik zo alle vragen heb gehad.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door Misslee (04-03-2010 16:45)

Ik neem aan dat BBC banketbakkers boter creme is?  Of waar staat het anders voor?  :9

Wat word er precies bedoeld met je 2e alinia:
'BBC extra is met bankerbakkersroom die je in iedere super kan kopen. Je moet hem dan nog wel even maken. '?
Bedoel je dat je banketbakkersroom kan kopen, maar botercrème ook? Kan je ook een paar merken noemen van bv de banketbakkersroom?

4

Nee, je kan de banketbakkersroom in iedere super kopen. De banketbakkersroom moet je dan nog wel zelf maken. Ik geloof dat dat rode pakje is. Is dat niet dr.Utker  :grr: . Het staat altijd bij de bakspullen.
Je moet ze zelf nog boter aantoevoegen. Bij de recepten staan de hoeveelheden en hoe het moet.

Idd staat BBC voor Boter- en Banketbakkersroom Creme.

Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.