1

Onderwerp: ja, dan heb je een dummie gemaakt, en dan.....?

ik ga binnenkort een vrij eenvoudige demonstratie geven voor taartdecoratie, maar ik wilde ook mijzelf wel neerzetten als iemand die wel meer kan O-) . dan moet er natuurlijk gewoon een kant en klare dummie mee. ook moet die dummie in mijn interieur passen zodat ik hem niet na 2 weken een gooi richting de recycling hoek geef.
en dan is ie af en dan...... ik heb geen idee of die de reis en de demonstratie overleeft.  :s  lekker handig he?
hij was trouwens best snel klaar. vanmorgen begonnen met bekleden en ook de krullen en bloemen vanmorgen gemaakt.
:lol: sta er zefl versteld van, dacht dat het al veel later zou zijn, heb tussendoor ook nog gegeten :9
maar goed, iemand tips over dummies, vervoer en beurzen?
owja, natuurlijk weer veel te veel foto's  :+ de plaat is 40x40 cm, op een 30cm pastte hij net niet meer met de hoeken

http://94.100.121.188/892200001-892250000/892229601-892229700/892229614_5_JoP5.jpeg

http://94.100.118.147/892200001-892250000/892229501-892229600/892229591_5_Wo5l.jpeg

http://94.100.118.40/892200001-892250000/892229501-892229600/892229580_5_KC5C.jpeg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: ja, dan heb je een dummie gemaakt, en dan.....?

Wat is deze weer schandálig mooi geworden. Erg leuk ontwerp.
Qua vervoer zou ik het ook niet weten (hoef nooit spullen te vervoeren naar een beurs  :lol: ), maar volgens mij is het het belangrijkst dat de taart niet gaat schuiven. Kun je hem niet in een grote doos doen en de onderplaat met bijv. dubbelzijdig tape aan de bodem van de doos vastplakken. Dan schuift de doos misschien wel wat in je auto maar is hij toch beschermd?

3

ik vind je dummie heel mooi
maar een andere vraag
waar heb je dat papier gekocht
naar zoiets ben ik ook opzoek

groetjes
dorinda

4

goeiendag zeg , wat is die geweldig gaaf !

en zo ontzettend strak , en mooi ontwerp

suuuperrr !!!

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

5

dorindabakt schreef:

ehm.... ik heb hem vorige week gekocht... maar waar. ik liep ergens, zag het en pakte het gewoon, ook omdat ik het zo leuk vond.... maar waar. kraak kraak.... kom er nog op terug als ik het weer weet

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

6

geen tips.
maar.... hij is schitterend :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

7 Laatst bewerkt door Poezzie (04-03-2010 13:08)

Erg mooi!!!!!!!

Ik zou de taart vastplakken aan de onderplaat, als hij dan schuift blijft je taart onbeschadigd.

Ben je trouwens niet bang dat je cursisten dan ook zoiets willen maken als ze dat zien? Of is het een workshop met een duidelijke opdracht/thema?

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

8

Poezzie schreef:

Erg mooi!!!!!!!

Ik zou de taart vastplakken aan de onderplaat, als hij dan schuift blijft je taart onbeschadigd.

mmmm :think: ...was er eigenlijk van uit gegaan dat de dummie al vast zat aan de onderplaat maar dat je nog steeds twijfels had over vervoer. Maar als de dummie nog niet vast zit lijkt mij dat net als Poezzie het handigst.

9 Laatst bewerkt door kwebbeltje (04-03-2010 13:13)

Poezzie schreef:

Erg mooi!!!!!!!

Ben je trouwens niet bang dat je cursisten dan ook zoiets willen maken als ze dat zien? Of is het een workshop met een duidelijke opdracht/thema?

hij is eigenlijk heel simpel om te maken hoor :shh: , maar dat is de insteek niet. ik ga gewoon laten zien wat er allemaal mogelijk is op het gebied van taarten maken met weinig materiaal. ik ga ter plekke een paar dummies decoreren die ik al wel voorbekleed heb. dan ga ik die daar dus afmaken. maar om nu te starten met een tafel waar alleen maar kale dummies staan, dat vond ik niet leuk. dus ik wilde er alvast 1 decoreren  :D  :+
deze wilde ik er gewoon bij hebben omdat ik mij wel wil laten zien als iemand die meer kan.

ik heb hem trouwels al wel geplakt met icing aan de onderplaat. maar denk dat dat niet voldoende is?

Oh, hij is weer heel erg mooi.

Als ik dummies vervoer doe ik dat in een doos en zet de taart op een stuk van dat antislip. Dat is verkrijgbaar bij huishoudzaken en Ikea. Desnoods kun je de doos daar ook op zetten.
Gaat het vervoer per auto dan zet ik ze het liefst op de grond voor de bijrijderstoel of op de grond voor de achterbank. Heb je nog meer spullen om mee te nemen kan je hem ook achterin kwijt en dan de doos klem zetten met de andere spullen.

Succes ermee!!

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

Wauw wat een plaatje!! Mag ik hem opslaan?

12

kwebbeltje schreef:
Poezzie schreef:

Erg mooi!!!!!!!

hij is eigenlijk heel simpel om te maken hoor :shh: , maar dat is de insteek niet. ik ga gewoon laten zien wat er allemaal mogelijk is op het gebied van taarten maken met weinig materiaal. ik ga ter plekke een paar dummies decoreren die ik al wel voorbekleed heb. dan ga ik die daar dus afmaken. maar om nu te starten met een tafel waar alleen maar kale dummies staan, dat vond ik niet leuk. dus ik wilde er alvast 1 decoreren  :D  :+
deze wilde ik er gewoon bij hebben omdat ik mij wel wil laten zien als iemand die meer kan.

ik heb hem trouwels al wel geplakt met icing aan de onderplaat. maar denk dat dat niet voldoende is?

Heb geen ervaring met icing op folie, of dat goed blijft plakken...
Tja, geen voorbeeldtaarten is ook zo kaal he.
Ik maak altijd een voorbeeld die ze dan bij de koffie vooraf kunnen opeten, maar een dummie is helaas niet zo smakelijk  :lol:

13

Thea Berndsen schreef:

Wauw wat een plaatje!! Mag ik hem opslaan?

tuuuuuuuuuuuuuuuurlijk mag dat! ( trouwens als ik nu eens een keertje nee zou zeggen? :lol:)

14

Poezzie schreef:

maar een dummie is helaas niet zo smakelijk  :lol:

wel lekker caloriearm  :lol:

15

kwebbeltje schreef:
dorindabakt schreef:

ehm.... ik heb hem vorige week gekocht... maar waar. ik liep ergens, zag het en pakte het gewoon, ook omdat ik het zo leuk vond.... maar waar. kraak kraak.... kom er nog op terug als ik het weer weet

dat zou fijn zijn
ik hou je topic even in de gaten

groetjes
dorinda

16

kwebbeltje schreef:
Poezzie schreef:

maar een dummie is helaas niet zo smakelijk  :lol:

wel lekker caloriearm  :lol:

Dat dan weer wel hahahaha
Doe mij dan maar calorievol, of gewoon niet.

17

Hoe krijg je dat toch altijd voor elkaar, zulke mooie taarten!!!!
Hij is echt schitterend! Ben vol bewondering...

Een anti-slipmatje werkt bij mij tijdens het vervoeren altijd heel goed!

18

Woow, om hoe laat beginnen jouw ochtenden dan  :D
Het is een plaatje!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

19 Laatst bewerkt door kwebbeltje (04-03-2010 13:48)

even na 9 uur begonnen. moest eerst manlief en kids met gegelde haren de deur uit werken  :lol:

volgens mij had ik het pakpapier bij het kruidvat vandaan

20

prachtige taart, maar moest wel eerst kijken of het dezelfde kwebbeltje was, je avatar is veranderd.  :thumb:

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

21

Wat een prachtige taart!!
Ik zou de doos met daarin de dummy op de grond voor de bijrijdersstoel zetten, dan kan ie er ook niet afvallen...
En verder, misschien iets van een anti-slipmatje oid onder de taart leggen? Hij is echt super, denk dat de cursisten hem ook erg gaaf gaan vinden.

22

hij is prachtig heel mooi dat zwart wit

23

Hij is gewoon weer prachtig!
Zijn de bloemen met een petalcutter gemaakt en met een veiner bewerkt? Of heb ik het helemaal mis? Ohohoh...wat vind ik deze mooi!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

24

Van vervoer en beurzen heb ik geen verstand.

Maar hij is weer erg mooi :thumb:

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

25 Laatst bewerkt door kwebbeltje (04-03-2010 14:16)

Liene schreef:

Hij is gewoon weer prachtig!
Zijn de bloemen met een petalcutter gemaakt en met een veiner bewerkt? Of heb ik het helemaal mis? Ohohoh...wat vind ik deze mooi!

dat heb je bijna helemaal goed. geen veiner maar deze ook nog ff met bonetooltje de randjes dunner gemaakt. ;)