1

Onderwerp: cup cakes

Bakken jullie de cupcakes in de papieren vormpjes of eerst in het bak blik.
normaal doe ik het altijd gelijk in de papieren vormpjes maar misschien is het mooier als ze los in de p vormpjes zitten.

Zeg me als het beter kan...ik wil nog veel leren.

2

Re: cup cakes

Ik bak ze altijd in papieren vormpjes en dan in de vorm en als het papier niet mooi blijft, dan doe ik er na het bakken nog eentje, zo mogelijk een mooie kleur of print, omheen.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

3

Bak ze ook gewoon met papiertjes in het blik. Heb eigenlijk nooit last van loslatende papiertjes. Denk echt dat het mooier is om papiertjes mee te bakken.

4

dankje wel voor jullie reacties
morgen maar eens aan de slag heb de helemaal weer zijn in.
weet nog geen thema maar wie verzin ik vanavond nog wat of kijk ik jullie iets af.

5

nou me dochter en een vriendinnetje hebben het ingepikt..die hebben er hun eigen draai aan gegeven.
volgende keer dan maar moeders cup cakes

6

hallo dames,

Zo heb ik ook een vraagje ik vroeg me af wat is het verschil eigenlijk tussen een cupcake en een muffin. Misschien een hele domme vraag voor de profies onder ons maar ik weet het niet.
het is toch beide cakeachtig. Als ik gewoon bescuit beslag maak en die in een cupcake papiertje doe is dat niet hetzelfde of is een cupcake echt meer een vaster (cake idee).

groetjs pluto

nee hoor, is geen domme vraag en daar is het forum voor om te vragen. muffins lijken op cakejes. Het verschil zit hem vooral in het bereiden. Bij muffins worden de ingredienten snel door elkaar geroerd en mogen klontjes blijven zitten en cakejes worden vaak lang gemixt. Daarom zijn muffins zo snel gemaakt en daarom vind ik muffins maken zo leuk  :Y  (maar ik gebruik de termen ook wel door elkaar)

8

pluto schreef:

hallo dames,

Zo heb ik ook een vraagje ik vroeg me af wat is het verschil eigenlijk tussen een cupcake en een muffin. Misschien een hele domme vraag voor de profies onder ons maar ik weet het niet.
het is toch beide cakeachtig. Als ik gewoon bescuit beslag maak en die in een cupcake papiertje doe is dat niet hetzelfde of is een cupcake echt meer een vaster (cake idee).

groetjs pluto

Voor eens en altijd DE verklaring der verklaringen (en eigenlijk zooooo logisch!)
Cupcakes heten CUPcakes omdat de ingrediënten niet worden afgewogen, maar worden gemeten met een CUP. Zo simpel is het!
Simpel, maar je moet het weten natuurlijk.

9

Misschien een late reactie maar bedankt voor de uitleg van de cup en de muffs

groetjes pluto

10

pluto schreef:

hallo dames,

Een cc is met boter bereid en een muffin met olie.