1

Onderwerp: Kleuren met handschoenen?

Tegenwoordig gebruik ik steeds vaker de kleuren van americolor om marsepein te kleuren. Werkt erg goed, maar ik merk dat ik echt handschoenen wil dragen bij het mengen. Deze kleurstoffen gaan moeilijker van je handen af dan de kleurstoffen van wilton.
Nu kleur ik maar kleine hoeveelheden, iets meer dan ik nodig denk te hebben voor de taart of het puzzelplaatje.
Wat ik me nu afvraag: Gebruiken jullie dan voor ieder kleurtje weer nieuwe handschoenen?

2

Re: Kleuren met handschoenen?

Als ik veel kleine beetjes moet kleuren dan was ik ze tussendoor wel maar bij grote hoeveelheden neem ik bij elke kleur nieuwe.

Volg je hart...want dat klopt!

3

Hier hetzelfde, bij grote hoeveelheden nieuwe, en bij kleine beetjes handen wassen met handschoenen aan: daar gaat het nl. wél goed af  :)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Yep, ik was bij kleine beetje ook tussendoor af. Of ik moet lui zijn  O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik kneed de kleur met van die huishoudhandschoen, die gele of rode. Daar ga ik niet zo snel doorheen met mijn nagels en ze zijn heel goed te wassen. Ik vind dat die wergwep latex handschoenen altijd zo'n vies poederlaagje op mijn handen achterlaten  :/

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

6

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb er nooit aan gedacht om de handschoenen af te wassen. Maar ik ga het zeker eens proberen, nu gaan de handschoenen namelijk erg hard.

Ik heb een doos vinyl handschoenen gekocht.
Deze zijn € 9,95 en er zitten er 100 in!
Ze zijn ook in verschillende maten te koop dus bij de juiste maat merk je het amper dat je ze aan hebt. Ze zitten heerlijk.
Ik was was ze terwijl ik bezig ben en als ik klaar ben dan gooi ik ze weg.
Elke taart zijn eigen paar handschoenen dus.

Jammie, jammie!

8

ik gebruik gewoon mijn huishoudhandschoenen, want ik heb een vette allergie voor latex-handschoenen!

van huishoudhandschoenen (wat een woord toch!) kun je het goed afwassen, dus daar is het handig bij! alleen de ribbeltjes op die handschoenen zijn wat onhandig.

bij de webshop hebben ze alleen maar latex vrije handschoenen omdat je die volgens mij niet mag gebruiken bij voedsel, maar dat weet ik niet zeker. Handschoenen met van dat poeder, zijn ook niet geschikt. ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

je hebt ook wegwerp handscoenen zonder poederlaagje en inderdaat even goed op de doos kijken of ze voedsel veilig zijn

11

Ik had hier een doosje liggen voor vieze klusjes. Maar die zijn inderdaad niet voedselveilig. Ik gebruik ze ook niet voor kleuren, pak mijn huishoudhandschoenen.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

12

oh goede tip tirza! thanx! doorgaans ben ik echter te lui om handschoenen te pakken, en loop ik gewoon een paar dagen met blauwe vingers....  :+

oh en ook handig soms: voorgekleurd bestellen. dat deed ik in het begin nou nooit, maar nu steeds vaker. spaart me veel tijd uit!  :Y

13

Ik heb zo'n hekel aan die dingen; alles plakt er aan vast. :s

Dus loop ik wel vaak met randjes om mijn nagels, ondanks het schrobben met een nagelborsteltje :o
Een beetje crsico voor het mengen wil nog wel eens helpen, maar soms vergeet ik dat wel eens... :rolleyes:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

14

Je kunt vaak de handschoenen gebruiken voor meerdere kleuren. Als ik geel en groen moet kleuren kan ik de handschoenen na de geel rustig gebruiken voor groen. Een donkerdere kleur kan je er daarna ook nog weer mee kleuren.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

15

ik ken het annelies: ik heb er meestal ook geen zin in... net als dat ik ook altijd in onze volkstuin werk zonder handschoenen...  :+