1

Onderwerp: Waarom blijft de taart aan het taartkarton kleven?

Ik heb een probleem... iedere keer blijft het onderste laagje van de cake aan het taartkarton plakken.
Heeft iemand een tip om dit te voorkomen?

2

Re: Waarom blijft de taart aan het taartkarton kleven?

waarom wil je de taart van het karton af hebben?
gewoon erop laten staan, daar is het kartonnetje voor toch?  :Y

3

chantal1980 schreef:

waarom wil je de taart van het karton af hebben?
gewoon erop laten staan, daar is het kartonnetje voor toch?  :Y

ja, precies ik ben altijd wel blij dat de taart aan het kartonnetje blijft kleven, dan schuift hij er tenminste ook niet vanaf.

Groetjes San

4

Wanneer ik de taart in stukken snij dan blijft er cake plakken, ik zou het mooier vinden wanneer het puntje helemaal heel is.

5

hmm daar heb ik volgens mij niet echt last van. is misschien de vulling of zo dan naar beneden gelopen door de onderste laag heen?
en anders een scherpe taartschep gebruiken, die schuif je er zo helemaal onder.

misschien heel dom dat ik dit zeg, maar heb je je taartkarton wel met de vetvrije/witte kant naar boven, naar de taart toe en de kartonkant naar onderen? Dat zou ik namelijk wel een logische verklaring vinden. Iets anders kan ik niet bedenken ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

of de bovenkant iwas niet helemaal gaar en nog een beetje plakkerig, dit wordt tenslotte je onderkant die tegen het kartonnetje aanzit

8

Stort je het kapsel vanuit het bakblik meteen op het karton? Want dan blijft deze idd plakken.

9

Heb dit ook weleens. Soms blijft de bovenkant van het kapsel een beetje kleffig..net of het niet helemaal gaar is. Heb er ook nog niet echt een oplossing voor. Misschien toch net iets langer in de oven?