1

Onderwerp: Spoed, propellors drogen niet

Ik ben bezig met een helicopter taart in 3 D, maar nu zit ik met de propellers. Ik had ze dun uitgerold en uitgesneden met heel veel tylose,,maar ze worden niet hard en geprobeerd met sate stokjes eronder om ze te bevestigen, maar het lukt niet wat nu HELP, heeft iemand een idee. Heb nu ook er karton onder gedaan maar hij blijft niet plakken op de taart met icing!!!!!!!!!

2

Re: Spoed, propellors drogen niet

zelf nog flower paste maken? Dat word wel snel hard

3

De propellers laten drogen in de oven? Dacht op 60 graden, maar dat zou je even moeten nakijken....

Kijk voor prints op FROSTY, ICING en (gekleurde) OUWEL op www.snoeppapiertje.nl
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Zoet-Goe … 39?fref=ts

4

van wat met veel tylose heb je ze gemaakt? fondant met veel tylose wordt zo hard, maar marsepein met veel tylose droogt maar heel langzaam.

idd paste maken, dat droogt heel snel.
225gr gezeefde poedersuiker + 3theelepeltjes tylose (=ong 7gr) + 30ml water, samen in 1 bak en met een vork heeel lang prakken en dan op een gegeven moment met goed ingevette handen kneden.
(verkleind is dat 75gr poedersuiker + 1th.lepel tylose + 10ml water. dan heb je iig genoeg voor je propellors)

Succes!!

Groetjes, Dorothea.

5

Dank jullie wel, ik heb nu fondant met tylose(erg veel) gemaakt en kijk over een uurtje of het al hard wordt

6 Laatst bewerkt door Chantelle (03-03-2010 21:20)

Ik heb laatst ski`s gemaakt met fondant en tylose twee dagen laten liggen die waren knetter hard    ;)

7

taart4you schreef:

en kijk over een uurtje of het al hard wordt

Een uurtje is echt niet genoeg hoor :S Hoe lang had je de vorige dan laten drogen? Je moet echt eerder aan dagen dan aan uren denken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Leg het in de oven op 50 graden, deur op een kiertje. Eerst wordt het zacht, daarna droogt het snel en hard op.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com