1

Onderwerp: ganache

Ik heb vorige week voor het eerst een boltaartje overgoten met ganache, deze was redelijk gelukt.....maar oooo wat lekker.
Nu zou ik eigenlijk een grotere taart willen maken met ganache, maar met een gewone ronde vorm werkt overgieten natuurlijk niet, dan loopt het er niet af. Heeft iemand van jullie weleens een ronde vorm gemaakt en aan de buitenkant ganache gedaan? Zo ja hoe is dan het makkelijkst?
(als het gewoon echt niet te doen is, maak ik wel 2 kleinere bolletjes)

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2 Laatst bewerkt door bibo6c (03-03-2010 10:26)

Re: ganache

eerst moet je denkt ik wel een zo strak mogelijk afgesmeerde taart hebben. als je hem niet wil afsmeren met bij bc of chocolade fudge ( wat eigelijk heerlijk bij past) kan je met de zachte ganache de zijkanten en bovenkant (als er te veel onevenheden zijn) afsmeren met een spatelmes. als die een beetje gedroogd is en hij is mooi strak kan je overgieten. je kan ook het overgieten meerderen malen herhalen totdat je tevreden bent met het resultaat.

suc6

gr's
Hiba

3

Re: ganache

Ik heb daar ooit een howto van voorbij zien komen, maar dat is echt een tijd terug. Het kwam er op neer dat je het dan zeg maar ook langs de zijkanten giet. Vlak boven de rand zeg maar, zodat het er langs loopt. En dat afwisselen met midden op gieten. Beetje moeilijk uitleggen, maar misschien is het nog ergens te vinden (op het forum of links bij de howto´s) Ik heb het zelf toen ook een keer gedaan en dat ging prima. Eind volgende week weer, dus dan laat ik evt. nog wel even weten hoe het gegaan is.

If life gives you lemons, make lemoncurd.