1

Onderwerp: idee simpele bruidstaart??

hallo allemaal.

wie heeft er voor mij een idee voor een hele simpele bruidstaart voor ongeveer 60 man???
ik wil het graag heel simpel houden zodat het in ieder geval goed lukt.
wel moet het natuurlijk bruidstaart uitstralling hebben

ik hoop dat iemand mij kan helpen..

ook ben ik beniewd naar de meningen over van te voren maken en invriezen??? vind het best spannend om net van te voren een taart te maken..invriezen voelt fijner..maar niet als de taart er niet mooier van word natuurlijk

2

Re: idee simpele bruidstaart??

Misschien een stapeltje in wit en dan alleen een paar witte rozen erop? De rozen kan je van tevoren maken dus dan kan je er zoveel verprutsen als je wilt voor het lukt ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Of i.p.v. rozen uitgestoken bloemetjes (in wit of zachte kleurtjes), kun je ook van te voren doen.

Ik heb nog maar 1 keer een beklede taart ingevroren (zonder de decoratie) en dat ging goed. Hier op het forum staan heel veel tips daarover.

4

Het allersimpelst is natuurlijk een witte taart met alleen een lint in een gewenste kleur erom heen.
http://farm2.static.flickr.com/1162/603441183_abb2b0914a.jpg

MAAR... vergis je niet, bij zo'n 'simpele' taart zie je dus ieder oneffenheidje, ieder plekje waar 'ie een beetje doorschijnt (zeker bij wit!), ieder plooitje of minischeurtje en ook veel sneller als 'ie een beetje scheef is oid.
Is dus echt lang niet zo makkelijk als het misschien lijkt :Y!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Tom Poes schreef:

Het allersimpelst is natuurlijk een witte taart met alleen een lint in een gewenste kleur erom heen.

MAAR... vergis je niet, bij zo'n 'simpele' taart zie je dus ieder oneffenheidje, ieder plekje waar 'ie een beetje doorschijnt (zeker bij wit!), ieder plooitje of minischeurtje en ook veel sneller als 'ie een beetje scheef is oid.
Is dus echt lang niet zo makkelijk als het misschien lijkt :Y!

Dat laatste dacht ik ook meteen toen ik deze foto zag!!! Zoiets vind ik nl. 1 van de moeilijkste taarten, omdat je dit zelden mooi strak ziet.....Met decoratie kun je het een en ander wegwerken. Een decoratiemat werkt ook prettig/snel/makkelijk.

Groet, Jolanda

gestapelde bloembakjes zoals die veel voorbijkomen; de zijkanten latjes als bij een tobbe, en dan bloemetjes op de bovenkant, of vers fruit.

7

ik heb nu zeker wat ideen. simpele taart met wel wat roosjes om na het ontdooien te bevestigen.
kan  ik de mindere plekken gelijk camoufleren :)

kan iemand mij alleen vertellen wat een decoratiemat is??
is dat een print die je erop rolt??
lijkt me ook erg leuk namenlijk

8

oja en hoelang van te voren kan je de roosjes maken van marsepein

9

Een decoratiemat (texture mat) gebruik je inderdaad om een print in of op het fondant/marsepein te krijgen. Er zijn veel verschillende motieven.
Deze bijv. http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3709 geeft het swirl motief

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UVICQ8YC.jpg  gebruikt op het rechtertaartje. Links is gebruik gemaakt van een rolstok om je wat ideetjes te geven.

Roosjes kan je ruim van te voren maken (luchtdicht verpakken als je ze niet wil laten uitharden).

Groet, Jolanda