1

Onderwerp: sugar gun

tja mijn vraag is eigenlijk . ik heb er dus zelf eentje maar het eruitkrijgen van de sliertjes is echt een crime ..
moet echt heel hard knijpen voor een klein stukje ..
heb al vanalles geprobeerd
bakspray in het kokertje
fondant even in de magnetron.
goed doorkneden
frituurvet gebruiken
maar echt het is gewoon  monniken werk om er iets uit te krijgen en dan met name de kleine sliertjes ..
wie heeft voor mij de tip waardoor het soepel gaat..
alvast bedankt!!

2

Re: sugar gun

crisco er door heen gaat hier altijd goed

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

3

Ik had dat de eerste keer dus ook. Druk jij het stangetje (weet ik veel hoe ik het anders moet noemen) goed naar beneden voor je gaat knijpen. Het stangetje waar je als ware je marsepein/fondant mee naar beneden drukt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

jolanda71 schreef:

Ik had dat de eerste keer dus ook. Druk jij het stangetje (weet ik veel hoe ik het anders moet noemen) goed naar beneden voor je gaat knijpen. Het stangetje waar je als ware je marsepein/fondant mee naar beneden drukt.

ja dat doe ik idd maar het gaat echt moeizaam er uit veel knijpen in dat rode handvaatje zeg maar en veel duwen aan dat stangetje lukt het enigzinds maar wel heelzwaar en moeizaam..

5

stacy schreef:
jolanda71 schreef:

ja dat doe ik idd maar het gaat echt moeizaam er uit veel knijpen in dat rode handvaatje zeg maar en veel duwen aan dat stangetje lukt het enigzinds maar wel heelzwaar en moeizaam..

Ik heb met het allerkleinst gaatje soms ook moeite maar dat is als de fondant niet zo soepel is. Ik gebruik dan vaak het rondje met heel veel gaatjes en pak daar dan een sliertje van.

6

Ik gebruik de laatste tijd altijd MMF in de sugar gun en dat gaat 10x beter als gewone fondant..
Mischien een tipje...

7

stacy schreef:
jolanda71 schreef:

Als de stang goed ingedrukt is dan hoe je niet verder daar aan te zitten.  Dus fondant/marspein in heel goed indrukken echt tot et uit de gaatje komt.. en verder gewoon knijpen.  Werkt prima bij mij ook zonder crisco of wat dan ook. 
Je kan ook de hele ding uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.  soms zitten ze niet goed inelkaar in de verpakking

8

ik heb er sinds kort ook een.
goed de stang aandrukken tot je iets uit het gaatje ziet komen, en dan knijpen. ging prima

9

mmm :think: waarom heb ik er wel problemen mee en anderen niet ... :s
toch eens crisco uitproberen of zo ..
ding uit elkaar halen heb ik al gedaan ..

10

nee hoor, je bent echt niet de enige. Zoek er maar eens op want er zijn al een aantal topics aan gewijd. Het is denk ik gewoon een handigheidje wat je even te pakken moet krijgen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

fondant krijg ik er ook echt niet doorheen.. zelfs als ie bijna gesmolten heet uit de magnetron komt.
marsepein heb ik geen problemen mee, en het gaat helemaal goed als ik er een beetje crisco doorheen heb gedaan.

12

En dat hele kleine gaatje vind ik ook echt een ramp.
Bij de grotere sliertjes gaat het wel beter.

Succes
Marjolein

13

het is echt ff wennen ja

ik heb er ook eentje maar ik ben er wel super blij mee

groetjes