1 Laatst bewerkt door Dot (28-02-2010 16:02)

Onderwerp: hij leek zo makkelijk....

Maar het viel me zo tegen!
Alle bloempjes zijn wel 2x gemaakt, ze braken steeds.
Alle vlinders had ik gisteren gemaakt, vanochtend wilde ik ze plakken, ook die braken steeds! Toen heb ik ze met wat icing vastgeplakt en met stutjes meegenomen naar de verjaardag. Maar ondertussen dat ik ze weghaalde en mijn camera pakte, waren de meeste vlinders alweer platgezakt.
En ook de kroon (mijn eerste keer) heb ik 2x moeten maken...
(oh ja, geinspipikt van Martine + Jolanda)

Lekker gevuld met slagroom+aardbeienjam

http://www.mijnalbum.nl/Foto-B4EIRP3Y-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZYYMZ4G-D.jpg

Groetjes, Dorothea.

Re: hij leek zo makkelijk....

prachtig dot! vind je kleuren echt geweldig!

waarom denk je dat het mis ging met je kroon en vlinders? Misschien kunnen we je helpen om het voor de volgende keer te voorkomen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

ik vind hem mooi door :thumb:
geweldig leuke kleuren :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

4

Als de vlinders weer platzakken, heb je er mischien niet genoeg tylose in gedaan??
Toch is het echt een hele vrolijke mooie taart!

5

Hele leuke taart  :thumb:

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

6 Laatst bewerkt door Dot (28-02-2010 17:34)

Bedankt voor de complimenten, dames, dat maakt mijn gevoel over de taart weer een stuk beter!

De vlinders zakten pas in, nadat ik ze met icing in vorm gelijmd had, ze waren nl. wel in v-vorm gedroogd, maar braken af bij het opplakken... tijd voor nieuwe vlinders was er niet, dus daarom zo geplakt.

De 1ste  kroon had ik, denk ik, te strak om de beker gevouwen, waardoor hij aan alle kanten brak toen ik de beker eruit wilde halen (ja er zat ook een bakpapiertje tussen.) Wel heb ik ondertussen meer kronen gezien, die de punten maar een beetje omgebogen hadden; nog bijna recht dus, en dat vind ik wel mooier staan dan dit....

En waarom de bloemen breken bij het plakken?? Ik weet het niet, misschien juist fragiel doordat ze droog zijn??

Groetjes, Dorothea.

7

een heerlijk vrolijk taartje hoor..niks mis mee

Wat een leuke taart!
Ik had hetzelfde laatst met vlinders grrrrrrrrr  :mad:
Die vorm is ook erg leuk!

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

Dot schreef:

Bedankt voor de complimenten, dames, dat maakt mijn gevoel over de taart weer een stuk beter!

De vlinders zakten pas in, nadat ik ze met icing in vorm gelijmd had, ze waren nl. wel in v-vorm gedroogd, maar braken af bij het opplakken... tijd voor nieuwe vlinders was er niet, dus daarom zo geplakt.

De 1ste  kroon had ik, denk ik, te strak om de beker gevouwen, waardoor hij aan alle kanten brak toen ik de beker eruit wilde halen (ja er zat ook een bakpapiertje tussen.) Wel heb ik ondertussen meer kronen gezien, die de punten maar een beetje omgebogen hadden; nog bijna recht dus, en dat vind ik wel mooier staan dan dit....

En waarom de bloemen breken bij het plakken?? Ik weet het niet, misschien juist fragiel doordat ze droog zijn??

Oke, de vlinders waren dus gebroken en de bloemen dus ook. Wel vreemd toch, vooral van de bloemen. Als mijn bloemen droog zijn zijn ze over het  algemeen vrij hard en stevig en breken ze echt niet snel, vreemd  :think:

over die kroon en de punten, de punten buig ik pas om als de kroon al een beetje gedroogd is, dus niet als je lapje nog vrij slapjes is. misschien heb je er wat aan ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ondanks alle tegenslagen is het toch een mooie taart geworden hoor. Misschien moet je de fondant niet te dun uitrollen, waardoor de bloempjes  niet breken.

11

Tirza, bedankt voor het meedenken! Bij deze 2de kroon had ik de punten ook pas (bijna te laat) omgebogen; het was alleen mooier geweest ze niet zo ver door te buigen.
En de bloemen, maak je die van paste of van fondant +tylose?

Groetjes, Dorothea.

12

Hartstikke mooi taartje joh! Een klein puntje: ik vind het onderplaatje er niet zo mooi bij. Bij een effen onderplaatje had je taart er denk ik nog meer uitgesprongen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Heel vrolijk, een mooie taart!!!

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

14

ik vind het een mooie taart geworden van hele leuke kleurtjes!!

Liefs, Zanoni