1

Onderwerp: Barbietaart

Hallo Dames,

Hoe maak je een barbietaart en wat je er zoal voor nodig ?Ik heb zelf alleen maar springvorms en bakblikken en cakevorms /cupscakes vorm :think:  :rolleyes:

Dus graag advies ,ik zal nooit zulke mooie taarten kunnen bakken als jullie  :nooo want sta telkens sprakeloos als ik jullie taarten zie :thumb:  :thumb:

Gr Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

2

Re: Barbietaart

hier staat een how-to
http://www.deleukstetaarten.nl/howto/13/Barbie/

je hebt wel iets van een ronde vorm nodig of je moet goed kunnen snijden.
succes!

3

Ik tulband vorm,en dan een klein rond stukje er boven.

groetjes van Ann

4

Hoi Marian,

Ik heb pas ergens (weet helaas niet meer waar) gezien, dat ze zelf de bol maakten.
Je moet dan een ronde kom bekleden met huishoudfolie en dan de kom helemaal bekleden met plakken cake of biscuit. Dan een laag vulling aanbrengen. Dan opnieuw een laag cake of biscuit. Dan weer vulling totdat de kom vol is. Dan moet je het geheel goed op laten stijven in de koelkast en je kunt hem storten.
Je hebt dan geen gat om de barbie in te zetten, maar een pinpoppetje kan daar wel goed op.
Ik heb zelf nog nooit een barbietaart gemaakt. Maar heb ook geen tulbandvorm, dus ga ik het misschien wel eens zo proberen.

Succes met je Barbietaart!!

Groetjes Gerien

Groetjes Gerien

5

grietje schreef:

Hoi Marian,

Ik heb pas ergens (weet helaas niet meer waar) gezien, dat ze zelf de bol maakten.
Je moet dan een ronde kom bekleden met huishoudfolie en dan de kom helemaal bekleden met plakken cake of biscuit. Dan een laag vulling aanbrengen. Dan opnieuw een laag cake of biscuit. Dan weer vulling totdat de kom vol is. Dan moet je het geheel goed op laten stijven in de koelkast en je kunt hem storten.
Je hebt dan geen gat om de barbie in te zetten, maar een pinpoppetje kan daar wel goed op.
Ik heb zelf nog nooit een barbietaart gemaakt. Maar heb ook geen tulbandvorm, dus ga ik het misschien wel eens zo proberen.

Succes met je Barbietaart!!

Groetjes Gerien

Zie hier: http://blabla-klaartje.blogspot.com/200 … kshop.html

Maar de how-to van dit forum is ook een goede!

6

Dames bedankt voor jullie advies  :) en denk dat ik er eentje maar van een tulband vorm (heb twee dus  :D en dan maar hopen dat de zo genaamde plooien er ook in komen  :Y  :rolleyes:  :think:
Maar ik heb nog geen kleine vormpje voor er bovenop ,dus moet nog even kijken waar je die kan kopen  :think:
En ze is pas jarig in Juny ,maar wil alvast binnenkort een demo maken ,wat me wel wat moeilijk lijkt is de vulling ....of gewoon net als de andere bodems middendoor snijden en vullen ?
En dacht zelf aan puddingroom met wat aardbei jam ...en dan komt het en dat vind ik altijd zo moeilijk ....het afwerken met marsepein ,het uitrollen dat blijft altijd aan mn aanrecht pakken  :( en wil gewoon net als jullie een keer ..gewoon in 1 keer de plak er op en dan mooi afwerken  :Y  :Y dus dat zal wel weer een strijd worden .Maar heb me voor genomen dat ik het doe op een dag dat ik volledig ontspannen ben en verder niks te doen heb  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Gr MARIAN

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

7

Voor het uitrollen heb ik nu sinds pas hét bureaublad van 4,99 bij de ikea gekocht. Nou, echt een aanrader!!!! :Y
Ik had dit echt veel eerder moeten hebben. Je hebt zelfs bijna geen poedersuiker meer nodig voor het uitrollen!! Het plakt niet vast, echt ideaal dus!
En ik heb hier wel s van iemand gelezen die de barbie taart van een bol had gemaakt. Welke bol(blanda) maat weet ik even niet meer en die had de benen vd barbie eraf gehaald en bovenin de bol gezet. Op de foto zag hij (of liever gezegt zij!) er erg mooi uit! :P
Succes ermee!

8

Goed poedersuiker strooien op je blad. Na iedere keer rollen een kwartslag draaien, dan voel je meteen of het nog goed los zit. Zo niet, meer poedersuiker!

I'm not fat, I'm just short for my weight

9

hoi marian,
ik heb zelf een sinterklaas taart gemaakt met een barbie en heb toen de grote rvs schaal van action nog geen 2 euro gebruikt, de benen v/d barbie ( een goedkope barbie met hole benen gaat het makkelijkst) en toen in de taart geprikt een klein stukje uit het midden gesneden en prachtig . met het uitrollen van de marsepein gebruik ik een stuk transp. tafelzeil kan je per meter kopen bij  marskramer/blokker en na gebruik oprollen om een stuk pvc anders krijg je vouwen
succes met je barbie taart

groetjes yvonne

10

http://www.teleac.nl/beeldbank/clip/t20 … insessen01

hier kan je denk ook aardig wegwijs uit worden... ik wil er zelf ook 1 maken en heb van de week bij de action een mooie bol vormig blik meegenomen voor 2,99...