1

Onderwerp: Welke bak vorm voor tas taart

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor de vele informatie en mooie taarten die gemaakt zijn wow wat een inspiratie zeg!

Dit weekend wil ik graag een tas gaan maken, mijn moeder is jarig en gek op tassen. Nou is het decoreren het probleem niet...ik weet alleen niet welke bak vorm ik moet gebruiken wat het meest makkelijk is. Het gaat om een taart voor 14/16 personen. Het moet een rechtopstaande taart worden.

ik hoop dat jullie mij wat opweg kunnen helpen.
alvast bedankt  :)

2

Re: Welke bak vorm voor tas taart

Volgens mij wordt het gewoon uitgesneden uit een vierkante taart.

De link is van een klein tasje maar je kunt dit natuurlijk dan zo groot maken als je zelf wilt.

http://www.youtube.com/watch?v=3H6_eX6Q4aw

3 Laatst bewerkt door indu (24-02-2010 15:06)

je kunt ook een ronde taart door midden snijden.
dan krijg je zo'n taart/tas:
http://i47.tinypic.com/2ch5j14.jpg

Groetjes Ingrid

4

wow, heb er al zin in. Morgen de spulletjes inkopen, en misschien maar ik zat als proef een kleintje en dan maandag de grote...

5

moet je trouwens wel de twee helften tegen elkaar 'plakken'

Groetjes Ingrid

6

Ja dat zag ik op het filmpje, ik vind alleen 1 laag vullen zo weinig, maar denk dat als ik 2 lagen doe het niet zo stevig is...

7

indu schreef:

He mijn "tas". Dit kapseltje van had ik trouwens iets onder de helft afgesneden, zodat het net iets hoger is.
Ik heb de taart rechtop gezet en toen twee keer doorgesneden en toen dus ook "gewoon" twee lagen gevuld. Goed afsmeren en even koelen voor het bekleden is wel handig!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

zakt de vulling dan niet naar onderen?

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

9

lilo schreef:
indu schreef:

He mijn "tas". Dit kapseltje van had ik trouwens iets onder de helft afgesneden, zodat het net iets hoger is.
Ik heb de taart rechtop gezet en toen twee keer doorgesneden en toen dus ook "gewoon" twee lagen gevuld. Goed afsmeren en even koelen voor het bekleden is wel handig!

wat grappig, die had ik opgeslagen bij mijn wensenlijstje. dus wie weet zie je hem nog een keertje voorbij komen ;)

Groetjes Ingrid

10

RedRose18 schreef:

Volgens mij heeft ze hem dus eerst op z'n zij gezet en toen 2x doorgesneden  ;) . Zodat de vullingen dus wel gewoon horizontaal in de tas zitten.
Zo zou ik het tenminste doen  O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

maar dan zit er toch bijna geen vulling in en wel veel bisquit
is dat wel lekker?

Kettingtaart ronde 6, Thema Zomer in felle kleuren!!

12

Het ligt eraan hoe groot je bakvorm is. Je kan hem ook in meer dan 2x vullen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

13

Ottolien schreef:
RedRose18 schreef:

Volgens mij heeft ze hem dus eerst op z'n zij gezet en toen 2x doorgesneden  ;) . Zodat de vullingen dus wel gewoon horizontaal in de tas zitten.
Zo zou ik het tenminste doen  O-)

hoe doe je dat dan met aansnijden?
eiegnlijk dacht ik dat je de tas dan op zijn kant moet leggen maar dat is dan weer niet zo handig met de lagen natuurlijk...

14

Ik snij de taart eerst 1 keer in zijn geheel door en vul hem dan en dan in het midden door snijden. Op elkaar plakken en dan heb je hem 3 keer gevuld. Met aansnijden maakt het dan niks uit als je hem op zijn kant legt of niet. Ik ga vanmiddag smeren en morgen bekleden ben heeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd of het me gaat lukken...