1

Onderwerp: Geboortekaarttaart eh cake

Anderhalf jaar geleden heb ik mn eerste geboortekaarttaart gemaakt. Erg leuk, en tja, als er dan een broertje komt... dan moet er toch nog één gemaakt. Anders krijg ik later scheven gezichtjes  :P

Maar geen taart deze keer, maar een heerlijke doublechoclatcake afgesmeerd met witte chocoladepasta.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S8IPC7DZ.jpg

2

Re: Geboortekaarttaart eh cake

Al die blokjes! Dat is toch wel een werk geweest?!
Hij is wel erg leuk geworden, heel lief.

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

zonder sugarcraftgun was het ook niet gelukt hoor met al die blokjes :)
door wat gestuntel was dit uiteindelijk ook nog heel werk... maar jah, resultaat is dan wel naar tevredenheid

4

zo haleluja , heb je die allemaal met kleine blokjes gemaakt !

poehee , wat een werk  :)

maar wel een mooi resultaat ! , en altijd zo leuk als je het zo persoonlijk kunt maken nav het geboortekaartje :Y

een dag niet creatief is een dag niet geleefd... ;)

5

wauw knap hoor :Y

Ik heb ook een geblokt geboortekaartje liggen waar ik over 2 weken heenga op kraambezoek zou ook zo graag een taartje maken maar weet niet hoe ik die blokjes moet maken :(

Groetjes Corine

6

Hoi Corine,
Heb je een sugarcraftgun?? Daarmee is het wel makkelijk te doen hoor... gewoon het breedste streepje gebruiken.
kHeb eerst de donkerblauwe en lichtblauwe lijnen gedaan. De witte vlakjes door zo'n reepje in stukjes te snijden en dan een voor een er op te plakken
Suc6!

7

wow erg mooi!!

Liefs, Zanoni

8

Hoi

Ja die heb ik!
Maar hoe heb je dat dan precies gedaan?

Groetjes Corine

9

heel leuk :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

10

@ Corine:

Eerst op bakpapier aantal repen donkerblauw en lichtblauw gemaakt. Daar al rekening gehouden met de lengte die ik ongeveer nodig had.
Toen voorzichtig eerst donkerblauw, rechts ervan lichtblauw en zo om en om tot ik het lang genoeg had.
Toen met lichtblauw nog strepen overdwars.
Tot slot witte repen gemaakt, in blokjes gesneden en op de 'kruisingen' gelegd.
Achteraf was het handiger geweest om meteen dit meteen op de fondant te leggen, nu brak het bij het overbrengen op de taart.
(tuurlijk niet zo stevig als puzzelplaatje)

Hoop dat dit duidelijker is??
(volgende keer kan ik beter fotos maken tijdens het maken, dan had ik een heuse howto :P)