1

Onderwerp: droge biscuit

wie o wie kan mij helpen????
ik vind mijn biscuit te droog,ik maak deze van 6 eieren,180 gr suiker,150 gr zelfrijzend bakmeel en 30 gr maizena!!!!
ik bak hem eerst 35 minuten maar dan is ie nog niet gaar,dan geef ik hem nog 10 minuten en dan met de sateprikker is ie goed,maar ik vind hem te droog en vooral als je hem de dag erna moet eten......ik bak hem in een hetelucht oven op 175 graden.... :(

2

Re: droge biscuit

Misschien dat je hem zou kunnen tremperen? Bedruppelen dus, met siroop of likeur of iets anders lekkers.

En misschien ipv 10 minuten extra, maar 5 minuten extra? Na het afkoelen gelijk in folie, of een nachtje invriezen, wordt-ie ook minder droog van.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: droge biscuit

Marianne schreef:

Misschien dat je hem zou kunnen tremperen? Bedruppelen dus, met siroop of likeur of iets anders lekkers.

En misschien ipv 10 minuten extra, maar 5 minuten extra? Na het afkoelen gelijk in folie, of een nachtje invriezen, wordt-ie ook minder droog van.

ik doe hem al bedruppellen met een sapje maar toch vind ik hem droog,mischien dat die 5 minuten eerder uit de oven het hem net doet!!!!ik ga het proberen bedankt voor de hulp