1

Onderwerp: bakken in blanda schaal

Ik had hier gelezen dat meerdere mensen in de blanda schaaltjes van de Ikea bakken.
Ik dus vol goede moed daarheen gisteren.
Zijn er 2 soorten... metaal en glas.. Help!
Ook vertelde de verkoper mij dat ze beiden niet geschikt zijn voor de oven.

Ik heb toch maar 2 glazen schaaltjes van 20 cm meegenomen..
Heb ik nou de goede keuze gemaakt en kan ik hier gewoon in bakken?

En zo ja, tot hoe ver moet ik hem dan vullen met beslag?
En hoe lang moet het in de oven enzo?

Ik heb trouwens mijn eerste bestelling geplaatst!! Kan niet wachten tot het er is! Ik heb alleen nog geen bevestigingsmail gehad :( :(

.. Want taart kan altijd!!

2 Laatst bewerkt door Annemiek (28-02-2010 13:55)

Re: bakken in blanda schaal

Je kunt zowel in de glazen als in de metalen bakken, geen probleem. Wel goed invetten en evt even dusten met bloem...

Je kan even kijken bij de tabellen hoeveel er in moet. Ik bak altijd 12 min op 160, 12 min op 170, 8-12 min op 180, na de tweede etappe controleer ik altijd even. Ik stort hem meteen uit de oven.

Over je bestelling: Ik weet niet of je hier bij de webshop hebt besteld, maar daar krijg ik altijd meteen een bevestiging van...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Ja hier bij de webshop. Er stond dat als ik binnen een half uur niets had, ik even contact op moest nemen. Dit heb ik gedaan! Maar wil het zo graag hebbbeen!! Haha
Zie mijn eerste taart al helemaal voor me! Hoop zo dat het gaat lukken!

Heb de tabellen idd bekeken, alleen werk ik niet met de mix, maar met losse producten zeg maar..
Denk dat ik het straks gewoon maar eens ga proberen.

Kan het eventueel ook met bakpapier?

4

Persoonlijk zou ik niet in de glazen bakken; het zijn desertschaaltjes, dus niet gemaakt voor de oven. Die van RVS kunnen wel tegen een stootje.

Voor je bestelling hangt het er ook vanaf welke betaalmethode je hebt gekozen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik kreeg inderdaad terwijl ik dit typte een berichtje van de webshop!
Had ik nu toch maar voor Ideal gekozen :(

Ik ga het gewoon proberen en als t mis gaat.. gaat t mis hahaha :D

6

Nou hij staat in de oven!! heb gewoon de hoeveelheid aangehouden die ik ook voor mijn ronde bakvorm had.... Was wel te veel, maar ach :D
Heb hem tot ongeveer 3 cm onder de rand gevuld..
Ben benieuwd! Nu eerst 12 min op 160 graden.. 170 heb ik alleen niet, dus dan maar gelijk naar de 180 :D

Wat doen jullie alleen met het biscuit als de oven van 160 naar 180 moet verwarmen?

7

Nou de eerste 12 min op 160 graden zitten erop.. Toen wilde ik hem verwarmen naar 180 en na het verwarmen was een deel van de bovenkant al donkerbruin.. Ik heb hem  nu dus maar op 160 laten staan... Volgens mij wordt dit niets hahaha
Ik heb de schaal nu even rondgedraaid, zodat wat net achter stond, nu voor staat. En hij staat ongeveer in het midden van de oven...

8

Schade valt mee hahaha. Taart is, afgezien van de vrij donkere bovenkant (nu dus onderkant) aardig gelukt :D
Ben er wel achter dat ik de bakplaat er gewoon uit moet halen en hem op t ronddraaiende plateau moet zetten!
Gelukkig was dit nog een proeftaartje, want mijn marsepein is er toch nog niet :D