1

Onderwerp: cream cheese frosting

Dit is mijn recept voor cream cheese frosting, het is een Amerikaans recept en het is enkel goed als vulling, veel minder geschikt om af te smeren dus.

1/2 cup boter
225gr roomkaas
1 koffielepel vanille extract
4 cups suiker (de fijnste die je kan vinden want gewone, die korrels blijf je proeven)
1-4 eetlepels room of melk of zure room of...

1. de boter in de kennie al een beetje mixen dan de kaas er bij doen (ongeveer 30sec.).

2. vanille extract en suiker erbij doen op een lage snelheid en dan de kennie wat harder zetten tot als het luchtig wordt.

3. dan eventueel de room er bij doen en ongeveer 1 minuut verder kloppen.

Voor extra roomkaas smaak kan je er nog wat van bij doen. Je kan er ook verschillende smaken aan toevoegen; met cacaopoeder, coulis... als je dit doet moet je er geen melk of ze meer aan doe voegen.

voor deze taart

http://lh4.ggpht.com/_l8-bXnC-y6o/S4gjWrbRCOI/AAAAAAAAAb8/N_HDWWtWB6c/s512/IMG_0466.JPG

heb ik een deel roomkaas gemengd met aarbeiencoulis en het andere deel heb ik ingedikt en over een laag gewone roomkaas gedaan (is dit een beetje een duidelijke uitleg?)

2

Re: cream cheese frosting

Klinkt goed. Maar hoeveel gram is 1/2 cup boter en 4 cups suiker?

En kan je deze gebruiken als topping op een cupcake; wordt het stevig genoeg?

Gelijk veel vragen.  :o

3

1/2 cup is (denk ik) 125gr in ieder geval zijn het 8 eetlepels en 4 cups zijn ongeveer 1 kilo (dit lijkt veel maar je kan er 1 1/2 25 cm taart mee vullen of 2 kleinere taartjes, dit is dan genoeg voor 2 lagen). Het is mij nog niet gelukt om er mee te spuiten (toch niet echt goed) maar in het recept staat wel dat dat moet gaan.

Groetjes Sarah

4

1/2 cup boter = 100gram
4 cups suiker = 800 gram

Sarah met deze recept zou je wel kunnen afsmeren en zonder te veel melk dus maximaal 1el ok nog bekleden(hoewel ik dat een beetje teveel van et goede vind).. et ligt aan hoe lang je mix.. er zijn trouwens 2 andere cream cheese frosting recepten hier.. eentje net als de van jou op basis van boter en eentje van mij op basis van slagroom. 
Je zou ook makkelijk de helft van de suiker kunnen gebruiken (is vaak zo met americaanse recepten)  en ook ipv kristaal suiker poeder suiker gebruiken.  Dan zou je ook bijna zeker toefjes kunnen spuiten ;)

5

oke bedankt voor de aanvulling, ik heb het eens met poedersuiker geprobeerd en toen werd het veel minder stijf dan met de gewone suiker.

6

Jah dat klopt.. maar dan kan je heel makkelijk toefjes spuiten en zo.  En een beetje poedersuiker erbij mag altijd ;)

7

Ik heb het op geslagen want het klinkt wel heel erg lekker.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

8

Bedankt voor jullie antwoorden Sarahtje en Canadesje.  :thumb: