1

Onderwerp: tips over bischuitdeeg ,en over wat eigenlijk niet ?

ik heb vandaag mn 2de bischuitdeeg gebakken ,deze keer werd hij net iets hoger ,maar alsnog maar 2 cm !!!!
ik heb dit recept gebruikt ; http://elearning.teleac.nl/mod/resource/view.php?id=15
ik eb ook echt 10 minutten gemixt (in de mixer) .
nouja ,nog tips ?
hij smaakte trouwens ook niet echt lekker ,maar toch zelfs 2 zakjes vanille suiker er in gedaan ......

INACTIEF

2

Re: tips over bischuitdeeg ,en over wat eigenlijk niet ?

ik haal normaal de mix bij de boerenbond voor een kapsel te maken en heb hem vandaag in de webshop besteld om dat hij in de aanbieding is wil hem eens proberen

3

Om je goed te helpen:
Hoe groot was je vorm?
Hoeveel eieren heb je gebruikt?
Hoe zag je beslag eruit?

4

'Kale' biscuit vind ik niet echt lekker. Je kunt het niet echt met cake vergelijken. Die eet je zo op. Pas als de biscuit gevuld en bekleed is.......mmmmmmmmmmmmmm

5

Ik denk, dat je na het mixen (de eieren met de suiker samen eigenlijk wel 15min) de meel er te hard onder gespateld hebt... dan "sla" je de lucht er weer uit. Als je het ei-suikermengsel hebt, moet je de meel erboven zeven en dan heeeeel rustig spatelen, zodat je dezelfde hoeveelheid houdt. En dan in de oven.

Oh en hier vinden de kids de kale biscuit wel heel lekker hoor; als ik stukjes af moet snijden, wordt er ruzie gemaakt wie het op mag eten.

Succes!

Groetjes, Dorothea.

Probeer eens een pakje koopmans boerencake mix, hetzelfde gebruiken als de biscuitmix (zie de tabellen). Dus eieren eerst in warm water, even loskloppen met de mixer, cakemix erbij en mixen maar. Minstens 10 minuten mixen, het beslag is goed als het op dikke slagroom lijkt, en je er pieken op kan maken. Wedden dat je een hoger biscuit krijgt ;) succes!

'I love it when a cake comes together'

7

Ik las inderdaad in een boek, dat je de eieren eerst tot 30 graden moet verwarmen voor je ze gebruikt. Ik doe dat meestal dus ook maar en mijn deeg rijst goed.  :)

8

LekkerTaartje schreef:

Probeer eens een pakje koopmans boerencake mix, hetzelfde gebruiken als de biscuitmix (zie de tabellen). Dus eieren eerst in warm water, even loskloppen met de mixer, cakemix erbij en mixen maar. Minstens 10 minuten mixen, het beslag is goed als het op dikke slagroom lijkt, en je er pieken op kan maken. Wedden dat je een hoger biscuit krijgt ;) succes!

Als je die boerencakemix gebruikt,doe je er dan geen boter bij.Of gebruik je het als biscuitmix.Gewoon alles doen wat op het pak staat maar dan zonder boter?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

9

miekido schreef:

Om je goed te helpen:
1(Hoe groot was je vorm?
2(Hoeveel eieren heb je gebruikt?
3(Hoe zag je beslag eruit?

1 8 bij 9 inch ,namelijk prongeluk verkeerde kant van de liniaal gebruikt :o
maar das de gewone groote .
2 5 ,net als in her recept maar ik heb ze denk ik te warm gemaakt ,de zijkanten bleefen vastzitten  aan het kometje .
3 heeeeeelll llliiiiicchhhttt geel ,t was haast niet te zien dat t geel was ,het was net zon kleur als ze in de film lieten zien .

INACTIEF

10

LekkerTaartje schreef:

bedankt voor de tips !
maar een cake maken met een pak vind ik weer te makkelijk ,ik wil dat t n uitdaging blijft ,maar toch bedankt hoor !

INACTIEF

misty schreef:

Als je die boerencakemix gebruikt,doe je er dan geen boter bij.Of gebruik je het als biscuitmix.Gewoon alles doen wat op het pak staat maar dan zonder boter?

Zonder de boter inderdaad. Het is niet helemaal hetzelfde als de biscuitmix, er zit bijvoorbeeld geen melkpoeder in, maar werkt verder gewoon hetzelfde, en je krijgt dan een lekker en luchtig biscuit.

'I love it when a cake comes together'

12

nOu,dat ga ik eens een keertje proberen dan.Misschien kan ik er een beetje melk bij doen.als het gelukt is laat ik het ff weten.
GRoetjes Elly

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

13

Nee joh géén melk er in doen en vooral niet de bloem en maizena er in 1 keer bij gooien zoals in het filmpje.
In kleine beetjes er doorheen spatelen dan houd je hetzelfde aan volume over en niet zoals mevr van achtien de helft...
Oh en doe je eieren gewoon in een bakje warm water en laat ze opwarmen terwijl je de rest van je ingrediënten afweegt, magnetron lijkt me niet bepaald handig dan maak je ze al snel te warm.
Oh en dan niet in een koude mengkom gooien daarna  :+
En je weet dat je de oven niet open moet maken vóórdat 3 kwart van de baktijd om is he?

Groetjes Melanie